Plan Nederland en KNSB bundelen krachten voor Schaatsen voor Water

Plan Nederland en KNSB bundelen krachten voor Schaatsen voor Water
  • Sponsoring
  • 27 mei 2014 @ 10:44
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSchaatsen

Plan Nederland en de KNSB werken samen in een vernieuwde editie van de landelijke actie Schaatsen voor Water. Deelnemers gaan de ijsbaan op en laten zich per rondje sponsoren. Het geld gaat naar water en sanitatieprojecten op basisscholen in Zambia.

Dankzij de samenwerking kan Plan Nederland nieuwe doelgroepen enthousiasmeren en kunnen kinderen zich met het lespakket op een sportieve en leerzame manier voorbereiden. De KNSB ziet in Schaatsen voor Water een sterk concept om mensen via het schaatsen in beweging te krijgen en te verbinden voor het goede doel.

De 14e editie van Schaatsen voor Water vindt plaats van 10 tot en met 16 november 2014. De sportieve en educatieve actie heette tot vorig jaar Schaatsen en Zwemmen voor Water en vond om het jaar plaats. Vanaf dit jaar keert het evenement jaarlijks terug en richt het zich op schaatsen.

Paul Sanders, algemeen directeur KNSB: 'Sport verbindt en brengt mensen in beweging. Hoe mooi is het dat we met Plan Nederland via de actie Schaatsen voor Water de krachten kunnen bundelen voor het goede doel. De KNSB is dan ook trotse partner van Plan Nederland.'

Monique van ’t Hek, directeur Plan Nederland: 'Bij iedere editie zijn honderden vrijwilligers en duizenden kinderen op de been. We zijn trots dat we nu samen met de KNSB nog meer impact kunnen creëren. In Nederland, door bij te dragen aan een gezonde en sportieve levensstijl, én in Afrika, waar nog altijd iedere dag kinderen ziek worden of overlijden door vervuild water, gebrek aan toiletten en slechte hygiëne.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken