Rabobank lanceert campagne Hockey World Cup 2014
- Sponsoring
- 8 mei 2014 @ 15:57
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - Sport
- 8 mei 2014 @ 15:57
- Redactie Sponsoring
Rabobank lanceert vandaag de campagne 'Samen Sterker' in het kader van de naderende Rabobank Hockey World Cup 2014. In vier korte documentaires worden nationale hockey(st)ers samen met de mensen waar zij sterker van zijn geworden in beeld gebracht. ‘Het WK hockey is de climax van 18 jaar partnerschap en ook een mooie aanleiding om onze betrokkenheid bij Nederlandse sporters te tonen’, aldus Heleen Crielaard, hoofd merk & marktcommunicatie bij Rabobank Nederland.
Maartje Paumen en Minke Booij laten zien hoe belangrijk het is om van elkaar te leren. Robbert Kemperman en Sander de Wijn zijn een onverslaanbaar duo door hun hechte vriendschap, Dick Schoenaker weet als oud-voetbal international hoe het is om op een WK te staan en steunt zijn dochter Jacky onvoorwaardelijk. Hockeyclub Feijenoord, opgericht in de Rotterdamse achterstandswijk door Paul Veldhuijzen, is een bijzonder voorbeeld van maatschappelijke betrokkenheid en talentontwikkeling. De eerste documentaire is vanaf vandaag te zien op de Rabobank campagnesite.
#samenmet
‘Sport is een belangrijk maatschappelijk fenomeen. En met dit partnerschap brengen we de hockeysport verder, landelijk en lokaal’, aldus Crielaard. Rabobank roept fans op middels een selfie op social media te laten zien met wie zij het WK hockey beleven. Bij het gebruik van #samenmet verschijnen de beelden op de campagnesite van Rabobank.
De campagne wordt ondersteund door verschillende middelen, waaronder TV-commercials die vanaf 19 mei worden uitgezonden. De documentaires en commercials zijn gemaakt door Kumpany in samenwerking met 100% Halal. Rabobank heeft ook een afbeelding van 850m2 geplaatst op de ramen van het kantoor van Rabobank Nederland in Utrecht, waarop Robbert Kemperman en Sander de Wijn als duo te zien zijn.
Rabobank Hockey World Cup 2014
De Rabobank Hockey World Cup wordt gespeeld van 31 mei tot en met 15 juni in het Kyocera stadion in Den Haag door zowel de heren als damesteams. De selectie van de dames wordt vandaag tijdens een persconferentie bij Rabobank Den Haag bekendgemaakt, de selectie van de heren op dinsdag 13 mei op het kantoor van Rabobank Nederland in Utrecht.
Met ongeveer 75 procent van alle hockeyverenigingen in Nederland heeft de Rabobank een (sponsor)relatie.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing