TVM zegt sport vaarwel

TVM zegt sport vaarwel
  • Sponsoring
  • 8 mei 2014 @ 09:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportSchaatsen

Transportverzekeraar TVM houdt het als sportsponsor na 28 jaar voor gezien. De afgelopen veertien jaar sponsorde TVM de eigen schaatsploeg, daarvoor lag de focus op wielrennen. Volgens directeur Arjan Bos is het tijd voor een andere richting en een nieuwe koers. (Bron: De Telegraaf).

Vorig jaar gaf TVM na de Olympische Spelen van Sotsji al aan de schaatsploeg niet meer te willen sponsoren. Er werden naar alternatieven binnen en buiten de sport gezocht. Ook het oppakken van de wielersport werd weer overwogen. De schaatsploeg van TVM, met onder anderen Sven Kramer en Ireen Wüst, kostte jaarlijks 2,5 tot circa 3,5 miljoen euro. Bos wil een soortgelijk bedrag nu flexibel aanwenden en meer inspelen op actuele ontwikkelingen. Daarbij is een kleine rol voor de sport of een sporter niet uitgesloten.

Ambassadeurs
Projecten die miljoenen verslinden liggen niet meer voor de hand. Kramer, Wüst en coach Gerard Kemkers blijven wel als ambassadeur van de TVM Foundation actief. De foundation ondersteunt maatschappelijke projecten.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken