VriendenLoterij blijft Maatschappelijk Partner Eredivisie

VriendenLoterij blijft Maatschappelijk Partner Eredivisie
  • Sponsoring
  • 13 mei 2014 @ 13:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappijVoetbal

De VriendenLoterij is ook de komende periode Maatschappelijk Partner van de Eredivisie. Beide partijen werken al negen jaar samen en zetten dit de komende drie jaar voort. ‘De langdurige samenwerking tussen de Eredivisie en de VriendenLoterij is uitermate plezierig en succesvol gebleken’, aldus Alex Tielbeke, directeur van Eredivisie CV. ‘De komende periode zullen we daarop voortborduren en ook zeker samen nieuwe initiatieven ontwikkelen.’

De VriendenLoterij wil een vriend zijn voor alle Nederlanders. Voor mensen die een steuntje in de rug nodig hebben om mee te kunnen doen in de samenleving. En voor deelnemers die grote prijzen kunnen winnen. ‘Met deze samenwerking kunnen we dat verder kracht bijzetten’, aldus Michiel Verboven, managing director VriendenLoterij.

Steun aan jeugdopleidingen
Fans van Eredivisieclubs steunen de jeugdopleiding van hun favoriete club door mee te spelen in de VriendenLoterij. De meeste kinderen stromen uiteindelijk niet door naar het betaalde voetbal. De steun aan de jeugdopleidingen zorgt er dan ook voor dat kinderen naast hun voetbalopleiding ook goede scholing krijgen voor een zekere toekomst. Met de VriendenLoterij-bijdrage worden daarnaast ook diverse maatschappelijke projecten van clubs zoals wijk- en schoolprogramma´s mogelijk gemaakt.

Maatschappelijke rol voetbal
Door de jarenlange samenwerking met de Eredivisie zijn duizenden basisschoolkinderen gezonder gaan leven en eten en hebben zij hun sociale vaardigheden kunnen ontwikkelen. De VriendenLoterij reikt ieder seizoen de prijs voor Maatschappelijk Speler van het jaar uit. Elk jaar wordt de Eredivisiespeler die een echte voorbeeldfunctie vervult richting de jeugd en zich inzet voor een sterkere samenleving, beloond met een prijs. De winnaar kiest vervolgens een maatschappelijk project waaraan dit bedrag ten goede komt. Hiermee wordt de maatschappelijke rol van voetbal extra benadrukt.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken