Feyenoord en HDI-Gerling verlengen partnership

Feyenoord en HDI-Gerling verlengen partnership
  • Sponsoring
  • 13 jun 2014 @ 19:55
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Het partnership tussen Feyenoord en HDI-Gerling is met drie jaar verlengd. HDI-Gerling, een schadeverzekeringsmaatschappij voor de zakelijke sector, is sinds september 2011 als strategische partner aan Feyenoord verbonden.

Ondanks het feit dat Feyenoord in 2011 zowel in sportief als financieel opzicht in zwaar verkeer verkeerde, sprak de verzekeringsmaatschappij destijds middels een eerste samenwerkingsovereenkomst haar vertrouwen in de club uit. ‘HDI-Gerling heeft daarmee bijgedragen aan de gezondmaking van de club. Daar hebben we veel respect en waardering voor en we zijn ontzettend blij dat de samenwerking met drie jaar wordt gecontinueerd. In Nederland is HDI-Gerling wellicht niet bij iedereen bekend, maar het bedrijf behoort tot de grootste zakelijke verzekeraars ter wereld en mag zich wereldwijd een goed en sterk merk noemen’, zegt directielid Mark Koevermans.

Het verder vergroten van de naamsbekendheid in Nederland is voor HDI-Gerling een van de voornaamste speerpunten voor de komende jaren, zo liet commercieel directeur Robbert Duvalois in De Kuip weten. ‘Dat is voor ons een van de redenen dat we het partnership met Feyenoord hebben verlengd. Ook onderzoeken we de mogelijkheden om in de toekomst de maatschappelijke activiteiten van de club nog intensiever te ondersteunen. Zo hebben we een aandeel gehad in de aanleg van het Pole Soccer veld op Varkenoord. Deze Pole Soccer velden worden tevens ingezet voor maatschappelijke projecten om het sporten van kinderen te bevorderen.’

Duvalois: 'De situatie waarin de club drie jaar geleden verkeerde was geen reden om af te zien van een samenwerking. Feyenoord is een groot instituut, dat is in het verleden vaak genoeg bewezen. Het vertrouwen dat wij vanaf de eerste dag hebben uitgesproken, is door de club nooit geschaad. Het sportieve succes van de laatste seizoenen trekt aan en als bedrijf verwachten wij mee te kunnen liften op deze ontwikkeling. Zo is bijvoorbeeld de Feyenoord Business Club voor ons een ideaal middel om nauw contact te onderhouden met bestaande relaties en nieuwe klanten te binden. We zijn heel tevreden met het verlengen van dit partnership.’

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken