Geen extra ruimte voor merkenteams op schaatspakken

Geen extra ruimte voor merkenteams op schaatspakken
  • Sponsoring
  • 11 jun 2014 @ 13:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SchaatsenSponsoring

Sponsoren krijgen de komende twee jaar tijdens World Cup-wedstrijden geen extra ruimte op de schaatspakken. Een voorstel van Nederland om dat toe te staan kreeg op het ISU-congres in Dublin niet de vereiste tweederde meerderheid van het aantal stemmen.

De KNSB had als agendapunt ingebracht dat landen voortaan bij World Cups zouden kunnen kiezen om in dezelfde nationale pakken uit te komen, zoals nu het geval is, of te gaan rijden in verschillende pakken. De tweede optie zou extra ruimte en zichtbaarheid bieden aan de sponsoren van merkenteams, meldt NUsport.

De merkenteams en de KNSB voeren al tijden een discussie over de ruimte die sponsors krijgen bij internationale wedstrijden. Pas na bemiddeling door Jan Driessen in maart kwamen partijen een akkoord overeen.

‘We hebben ervoor gevochten om dit voorstel er doorheen te krijgen en kregen ook de nodige bijval van diverse landen’, laat Paul Sanders, algemeen directeur van de KNSB aan NUsport weten. ‘Ontzettend jammer dat dit voorstel het niet heeft gehaald. Het rijden in pakken met een eigen kleur en design/sponsoruitingen was een grote wens van de teams, maar je merkt dat een vernieuwing als dit voor sommige landen nog een brug te ver is.’

Grote schaatslanden stemden wel voor het voorstel. Sanders heeft daarom goede hoop dat er komend seizoen een pilot komt.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken