KNVB en Nike verlengen samenwerking tot 2026

KNVB en Nike verlengen samenwerking tot 2026
  • Sponsoring
  • 23 jun 2014 @ 16:24
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

De KNVB en Nike verlengen de samenwerking tot tenminste 2026. De KNVB en Nike hebben veel vertrouwen in de toekomst van het partnership; de samenwerking loopt met deze verlenging dan ook op tot tenminste 30 jaar.

'Wij zijn erg blij om onze samenwerking met de KNVB en het Nederlands elftal te kunnen verlengen en het is extra bijzonder, omdat de KNVB dit jaar ook zijn 125-jarig bestaan viert. De KNVB was één van Nike’s eerste grote sponsorprojecten in het voetbal en dat heeft ons geholpen om ’s werelds grootste en meest innovatieve voetbalmerk te worden. We kunnen niet wachten om dit succes verder uit te bouwen', aldus Dermott Cleary, Vice President en General Manager van Nike Football.

Samenwerking
Verlenging van de samenwerking tussen de KNVB en Nike betekent dat het Nederlands elftal en alle andere nationale (jeugd)teams de Nike swoosh de komende 12 jaren zullen blijven dragen op hun wedstrijd- en trainingskleding. Naast het ondersteunen van de vertegenwoordigende teams, biedt Nike voetballers en voetballiefhebbers een breed assortiment van voetbalproducten en vrijetijdskleding aan. Ook sponsort het voetbalmerk het vrouwenvoetbal, de zogeheten KNVB voetbaldagen, het straatvoetbal en de jeugdcompetitie.

Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, vult aan: 'Het partnership met Nike is de langstlopende sponsorovereenkomst in de geschiedenis van de KNVB; dat is natuurlijk niet voor niets. Nike is het grootste voetbalmerk ter wereld. Ze zetten zich niet alleen in voor het Nederlands elftal, maar voor het gehele Nederlandse voetbal en iedereen die van onze sport houdt. We zijn dan ook erg trots op de vroegtijdige verlenging van onze samenwerking.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken