KNVB en Nike verlengen samenwerking tot 2026
- Sponsoring
- 23 jun 2014 @ 16:24
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - VoetbalSponsoring
- 23 jun 2014 @ 16:24
- Redactie Sponsoring
De KNVB en Nike verlengen de samenwerking tot tenminste 2026. De KNVB en Nike hebben veel vertrouwen in de toekomst van het partnership; de samenwerking loopt met deze verlenging dan ook op tot tenminste 30 jaar.
'Wij zijn erg blij om onze samenwerking met de KNVB en het Nederlands elftal te kunnen verlengen en het is extra bijzonder, omdat de KNVB dit jaar ook zijn 125-jarig bestaan viert. De KNVB was één van Nike’s eerste grote sponsorprojecten in het voetbal en dat heeft ons geholpen om ’s werelds grootste en meest innovatieve voetbalmerk te worden. We kunnen niet wachten om dit succes verder uit te bouwen', aldus Dermott Cleary, Vice President en General Manager van Nike Football.
Samenwerking
Verlenging van de samenwerking tussen de KNVB en Nike betekent dat het Nederlands elftal en alle andere nationale (jeugd)teams de Nike swoosh de komende 12 jaren zullen blijven dragen op hun wedstrijd- en trainingskleding. Naast het ondersteunen van de vertegenwoordigende teams, biedt Nike voetballers en voetballiefhebbers een breed assortiment van voetbalproducten en vrijetijdskleding aan. Ook sponsort het voetbalmerk het vrouwenvoetbal, de zogeheten KNVB voetbaldagen, het straatvoetbal en de jeugdcompetitie.
Bert van Oostveen, directeur betaald voetbal van de KNVB, vult aan: 'Het partnership met Nike is de langstlopende sponsorovereenkomst in de geschiedenis van de KNVB; dat is natuurlijk niet voor niets. Nike is het grootste voetbalmerk ter wereld. Ze zetten zich niet alleen in voor het Nederlands elftal, maar voor het gehele Nederlandse voetbal en iedereen die van onze sport houdt. We zijn dan ook erg trots op de vroegtijdige verlenging van onze samenwerking.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing