Plugge: Geschrokken, maar vol vertrouwen

Plugge: Geschrokken, maar vol vertrouwen
  • Sponsoring
  • 18 jun 2014 @ 09:52
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportmarketingSponsoring

Teammanager Richard Plugge blijft vol vertrouwen dat zijn wielerploeg snel een nieuwe sponsor kan vinden na het vertrek van Belkin. 'We hebben veel contacten bij bedrijven. We hoeven het eerste belletje niet meer te maken, we zitten al rondes verder hier en daar. Ik heb er veel vertrouwen in dat we deze voorzetten tot een doelpunt kunnen afronden.'

De ploeg reageerde dinsdag geschokt op het nieuws, vertelde hij voor de camera van de NOS. Plugge zelf wist het nieuws al een aantal dagen eerder. 'Ik heb alles gepropeerd om het besluit tegen te houden, maar ze zeggen meer global focus op het merk Belkin te willen.'

Plugge verwacht niet dat renners direct zijn ploeg de rug toe zullen keren. 'Veel renners hebben aangegeven de teamfilosofie te waarderen en graag bij ons te willen blijven. Natuurlijk gaan zij op een gegeven moment eieren voor hun geld kiezen, maar het is fijn om te horen dat veel van onze renners wel willen wachten.'

Het besluit val Plugge tegen. 'Natuurlijk. We hebben laten zien wat de waarde kan zijn van een wielerploeg. We hebben iets heel moois neergezet. Het bereik van deze ploeg, zowel commercieel als sportief, is gigantisch. Maar helaas is de beslissing niet aan mij.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken