Reprimande voor gokbedrijven vanwege Nederlandse WK-reclame

Reprimande voor gokbedrijven vanwege Nederlandse WK-reclame
  • Sponsoring
  • 10 jun 2014 @ 10:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • WK VoetbalSponsoring

Enkele grote online wedkantoren hebben een reprimande gekregen van de Kansspelautoriteit (Ksa). Wanneer de gokbedrijven niet stoppen met de op Nederland gerichte reclame, riskeren zij een boete. Bovendien lopen ze het risico volgend jaar een vergunning te kunnen vergeten.

De Kansspelautoriteit heeft vorige week vijf tot tien grote aanbieders een brief geschreven. Zij maakten op internet reclame die in de ogen van de Ksa 'overduidelijk' op Nederland is gericht. Daarmee proberen de gokbedrijven Nederlanders te verleiden om te gokken op het WK voetbal en de Tour de France. De Ksa wil niet zeggen om welke aanbieders het gaat.

Het is voor het eerst dat zo gericht en op zo’n grote schaal wedkantoren op de vingers worden getikt.

Online gokken is in ons land nog verboden, maar nog voor het zomerreces zal Staatssecretaris Teeven een wetswijziging indienen die naar verwachting volgend jaar in werking zal treden. Tot die tijd is op Nederland gerichte reclame verboden. Ook mogen de gokbedrijven geen .nl-website in de lucht houden.

De Tweede Kamer heeft een motie aangenomen die stelt dat aanbieders die zich niet aan deze regels houden, geen vergunning krijgen, meldt De Telegraaf.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken