Nissan sponsor van Manchester City's netwerk aan voetbalclubs

Nissan sponsor van Manchester City's netwerk aan voetbalclubs
  • Sponsoring
  • 17 jul 2014 @ 16:00
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Autofabrikant Nissan is de eerste sponsor van het netwerk aan voetbalclubs in eigendom van Manchester City. De overeenkomst van vijf jaar volgt twee maanden nadat City de Japanse club Yokohama F Marinos heeft overgenomen van Nissan.

Dat meldt persbureau AP.

Manchester City is in 2008 overgenomen door Sheikh Mansour uit Abu Dhabi. De Engelse club heeft sindsdien een aandeel genomen in diverse voetbalclubs. Zo zijn naast de Japanse Marinos ook New York City FC en het Australische Melbourne Heart eigendom van de club. De laatste club draagt sinds de overname de naam Melbourne City.

Nissan is de automotive partner van de volledige City Football Group en zal volop onder de aandacht worden gebracht in het Etihad Stadium in Manchester.

'Dit innovatieve partnerschap versterkt Nissans investeringen in voetbal, dat een belangrijk platform vormt om ons merk wereldwijd te versterken, zegt President Carlos Ghosn van Nissan.

Nissan is vanaf het komende seizoen ook official partner van de UEFA Champions League.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken