'Boom en Mollema vertrekken bij Team Belkin'

'Boom en Mollema vertrekken bij Team Belkin'
  • Sponsoring
  • 16 jul 2014 @ 11:05
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Team Belkin dreigt in de problemen te komen met het waarschijnlijke vertrek van toppers Lars Boom en Bauke Mollema. Beide renners zouden bij andere ploegen hebben getekend.

Twee dagen geleden meldde de Franse radio dat Lars Boom, deze Tour winnaar van de kasseienrit naar Arenberg, vertrekt naar team Sky. De ploeg van de laatste tourwinnaar Chris Froome toonde voor de ronde van Frankrijk al zijn interesse in Boom.

Sky-baas Brailsford weerspreekt vooralsnog de komst van Boom. Maar met de uitspraak van Boom dat hij 'veel ploegen ziet zitten', lijkt een vertrek bij Belkin aanstaande. Renners mogen pas na 1 augustus bij een nieuwe wielerploeg tekenen.

Mollema
Vandaag meldt De Telegraaf dat ook Bauke Mollema zal vertrekken bij Team Belkin. Volgens de krant tekent de klassementsrenner bij de Amerikaanse Trek-formatie. In die ploeg rijden onder meer Fabian Cancellara en de broertjes Boy en Danny van Poppel, en Andy en Frank Schleck. Vanwege tegenvallende optredens van die laatsten is de ploeg op zoek naar een nieuwe klassementsrenner. Mollema heeft een aflopend contract bij Team Belkin.

De toekomst van Team Belkin is onzeker nu Belkin heeft aangekondigd dat het na dit jaar stopt met sponsoring. Met het dreigende vertrek van Boom en Mollema zal het voor de ploeg lastiger worden om voor het komende seizoen een sponsor te vinden.

Belkin-ploegleider Merijn Zeeman wilde dinsdagavond op vragen van Mart Smeets over de toekomst van Team Belkin niet verder ingaan dat dat hij zich concentreert op de koers.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken