Chinese sponsoren tonen interesse in ADO Den Haag

Chinese sponsoren tonen interesse in ADO Den Haag
  • Sponsoring
  • 1 jul 2014 @ 15:09
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

Na de aangekondigde overname van ADO Den Haag door het Chinese voetbal- en sportbedrijf United Vansen, hebben ook Chinese sponsoren al hun interesse getoond in de voetbalclub. Dat zegt Chun Li, die bemiddelde bij de verkoop, namens de nieuwe eigenaar Hui Wang.

United Vansen zegt in het Algemeen Dagblad toe naast de overnamesom vijf tot tien miljoen euro te investeren in de club, met een trainingscentrum voor de jeugd als serieuze optie. Chun Li: 'Allereerst telt: ADO moet structureel beter presteren dan de afgelopen jaren. Te beginnen door hoger te eindigen dan in de voorbije seizoenen (vorig jaar negende). Binnen drie jaar willen we de Europa League halen.'

Chun Li verwacht dat ook Chinese sponsoren een bijdrage zullen leveren. 'Vanuit China hebben zich nu al bedrijven gemeld met de vraag wat het kost om sponsor te worden. Dus op commercieel vlak verwachten we ook een slag te kunnen slaan. Dan heb je het over miljoenen, ja.'

De bemiddelaar zegt dat United Vansen de club heeft overgenomen om voetbal groot te maken in China. 'Om dat voor elkaar te krijgen heb je kennis nodig. Kennis over het opleiden van spelers en de structuur van een voetbalclub. Juist die kennis is in Nederland te vinden.' 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken