Kia voor 3 jaar sponsor van AFAS Tennis Classics

Kia voor 3 jaar sponsor van AFAS Tennis Classics
  • Sponsoring
  • 10 jul 2014 @ 15:26
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Geen tag

Automerk Kia heeft deze week een overeenkomst getekend met Eltingh Haarhuis Tennis Events, die Kia voor een periode van drie jaar als sponsor & official car partner aan de AFAS Tennis Classics verbindt. Als onderdeel van de overeenkomst wordt voormalig toptennisser Jacco Eltingh merkambassadeur van Kia. Hij treedt hiermee in de voetsporen van Rafael Nadal, die op internationaal niveau al jarenlang het sportieve gezicht van Kia is.

‘Kia en toptennis – een combinatie die al vele jaren uitermate succesvol is. Al 17 jaar lang is Kia sponsor van het Australian Open Grand Slam toernooi, een samenwerking die afgelopen jaar opnieuw met vijf jaar werd verlengd tot 2018. Bovendien vertrouwde Kia jarenlang op tennislegende Andre Agassi als wereldwijd merkambassadeur, een rol die Agassi een aantal jaren geleden overdroeg aan Rafael Nadal, momenteel de nummer 2 van de wereld op de internationale ATP World Tour ranglijst’, aldus Sjoerd Knipping, Director Marketing van Kia Motors Nederland.

Official car partner
De samenwerking met de AFAS Tennis Classics op nationaal niveau is een logische vervolgstap in de sportsponsoringsstrategie van Kia. Jacco Eltingh: ‘Voor de 13e editie van de AFAS Tennis Classics, 27 t/m 30 november aanstaande, kunnen we onder meer rekenen op voormalige toppers als Richard Krajicek, Andy Roddick, Jonas Björkman, Sjeng Schalken en Sergi Bruguera.”

In lijn met de samenwerking met de AFAS Tennis Classics heeft Kia dit tennistoernooi, dat plaatsvindt in OmniSport Apeldoorn, ook uitverkozen als decor voor de nationale introductie van de nieuwe Sorento.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken