Ontwikkelingssector heeft moeite corporate partnerships te vormen

Ontwikkelingssector heeft moeite corporate partnerships te vormen
  • Sponsoring
  • 22 jul 2014 @ 07:22
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijPartnership

De ontwikkelingssector is op zoek naar alternatieve bronnen van inkomsten. Partnerships met bedrijven zouden hierin een grote rol kunnen spelen. Echter, 62 procent van de organisaties geeft aan dat zij te weinig capaciteit hebben om deze partnerships vorm te geven.

Dat schrijft Filanthropium op basis van onderzoek van PIF Research onder 178 non-profitorganisaties. Het verkrijgen van financiële middelen (ruim 60 procent) en ondersteuning van het programma (ruim 50 procent) zijn momenteel de belangrijkste aspecten.

Maar liefst 97 procent van ontwikkelingssector (OS-sector) is op zoek naar nieuwe vormen van inkomsten. Bijna de helft (47 procent) hoopt de komende jaren meer dan 20 procent van de inkomsten te verkrijgen uit corporate partnerships. Maar een meerderheid van de organisaties (62 procent) geeft aan dat zij te weinig capaciteit hebben om deze partnerships vorm te geven.

‘We zien een verschuiving en een zoektocht naar nieuwe vormen van inkomsten voor stichtingen. Interessant is dat de sector aangeeft meer corporate partnerships te willen aangaan, maar niet goed weet hoe zij dit kunnen doen’, zegt Harmen van Doorn van PIF World.com.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken