Ontwikkelingssector heeft moeite corporate partnerships te vormen
- Sponsoring
- 22 jul 2014 @ 07:22
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijPartnership
- 22 jul 2014 @ 07:22
- Redactie Sponsoring
De ontwikkelingssector is op zoek naar alternatieve bronnen van inkomsten. Partnerships met bedrijven zouden hierin een grote rol kunnen spelen. Echter, 62 procent van de organisaties geeft aan dat zij te weinig capaciteit hebben om deze partnerships vorm te geven.
Dat schrijft Filanthropium op basis van onderzoek van PIF Research onder 178 non-profitorganisaties. Het verkrijgen van financiële middelen (ruim 60 procent) en ondersteuning van het programma (ruim 50 procent) zijn momenteel de belangrijkste aspecten.
Maar liefst 97 procent van ontwikkelingssector (OS-sector) is op zoek naar nieuwe vormen van inkomsten. Bijna de helft (47 procent) hoopt de komende jaren meer dan 20 procent van de inkomsten te verkrijgen uit corporate partnerships. Maar een meerderheid van de organisaties (62 procent) geeft aan dat zij te weinig capaciteit hebben om deze partnerships vorm te geven.
‘We zien een verschuiving en een zoektocht naar nieuwe vormen van inkomsten voor stichtingen. Interessant is dat de sector aangeeft meer corporate partnerships te willen aangaan, maar niet goed weet hoe zij dit kunnen doen’, zegt Harmen van Doorn van PIF World.com.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing