ABN Amro helpt jong talent met Billy Beurs

ABN Amro helpt jong talent met Billy Beurs
  • Sponsoring
  • 20 aug 2014 @ 08:48
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipKunst & CultuurMaatschappij

ABN Amro en Campina gaan de samenwerking aan met de musical Billy Elliot van Joop van den Ende Theaterproducties. De bank ondersteunt met de Billy Beurs de Billy sCOOL waar zes jongens worden klaargestoomd die de titelrol in de musical gaan spelen.

De Billy sCOOL werd vorig jaar opgericht door Joop van den Ende Theaterproducties om jong talent op te leiden in tapdans, ballet, acrobatiek, zang en spel, om uiteindelijk hun droom waar te maken en een hoofdrol te spelen in de musical Billy Elliot. Inmiddels zijn er mede dankzij de ondersteuning van ABN Amro zes jongens gevonden die de titelrol van Billy vanaf november gaan spelen in het AFAS Circustheater Den Haag. Daarna continueert de sCOOL om meerdere Billy’s op te leiden.

'ABN Amro hecht er veel waarde aan om ambitie te stimuleren en ondersteunen. Dit kan de ambitie zijn van een bedrijf of instelling, maar ook van een individu. Wij zijn blij dat wij door onze betrokkenheid bij de Billy Beurs jong talent de gelegenheid geven hun dromen waar te maken,' aldus Chris Vogelzang van ABN Amro.

Billy Elliot vertelt het verhaal van een 11-jarige zoon uit een arbeidersgezin die zijn droom om balletdanser te worden wil waarmaken. De musical gaat op 30 november in première in het AFAS Circustheater Den Haag. De musical wordt ook ondersteunt door Campina. Consumenten kunnen via het in maart gelanceerde Eurosparenplatform kaarten bemachtigen voor exclusieve Campina-voorpremières.

Tanja Dik, Algemeen directeur Joop van den Ende Theaterproducties: 'Wij zijn trots op deze samenwerking met ABN Amro en Campina. Meedoen met een musical is topsport. Het vergt veel energie, inzet en tijd. Wij vinden het van belang dat kinderen in Nederland worden ondersteund op het gebied van talentontwikkeling en het is mooi dat deze vooruitstrevende organisaties ditzelfde doel nastreven.'

Foto: Roy Beusker

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken