Heineken sponsort app die meet of je dronken bent
- Sponsoring
- 29 aug 2014 @ 08:39
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringMaatschappij
- 29 aug 2014 @ 08:39
- Redactie Sponsoring
Heineken gaat in de VS samenwerken met Alcohoot, een apparaat met app die via je mobiele telefoon meet of je teveel gedronken hebt. Het biermerk wil verder gaan dan enkel zeggen dat men verantwoordelijk moet drinken en ook de technologie ondersteunen die daaraan bijdraagt.
Heineken is de exclusieve biersponsor van Alcohoot, meldt Adformatie. Daarnaast krijgt de alcoholmeter ook steun van Pernod Ricard.
Alcohoot is een apparaatje dat via de hoofdtelefoonaansluiting op de smartphone wordt aangesloten. De gebruiker moet vervolgens vier seconden in het apparaat blazen, waarna de bijbehorende app feedback geeft.
Via de GPS van de telefoon kan de appe vervolgens de gebruiker, indien nodig, naar een restaurant verwijzen of helpen bij het vinden van een taxi.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing