Heineken sponsort app die meet of je dronken bent

Heineken sponsort app die meet of je dronken bent
  • Sponsoring
  • 29 aug 2014 @ 08:39
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappij

Heineken gaat in de VS samenwerken met Alcohoot, een apparaat met app die via je mobiele telefoon meet of je teveel gedronken hebt. Het biermerk wil verder gaan dan enkel zeggen dat men verantwoordelijk moet drinken en ook de technologie ondersteunen die daaraan bijdraagt.

Heineken is de exclusieve biersponsor van Alcohoot, meldt Adformatie. Daarnaast krijgt de alcoholmeter ook steun van Pernod Ricard.

Alcohoot is een apparaatje dat via de hoofdtelefoonaansluiting op de smartphone wordt aangesloten. De gebruiker moet vervolgens vier seconden in het apparaat blazen, waarna de bijbehorende app feedback geeft.

Via de GPS van de telefoon kan de appe vervolgens de gebruiker, indien nodig, naar een restaurant verwijzen of helpen bij het vinden van een taxi.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken