ING recyclet kantoormateriaal voor MVO-film

ING recyclet kantoormateriaal voor MVO-film
  • Sponsoring
  • 12 aug 2014 @ 13:38
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappij

ING draagt al een aantal jaren bij aan projecten voor kinderen. In Nederland gaat het om lespakketten en gastlessen op scholen over het omgaan met geld. Hoe deze projecten voor kinderen op een aansprekende manier samen te brengen in een korte film, was een hele uitdaging. ‘Het gebruik van oud kantoormateriaal, creatief illustratiewerk, decorbouw en een bijzondere filmtechniek leidde tot een prikkelend resultaat’, aldus Tjitske Benedictus van ING Nederland.

Benedictus is verantwoordelijk voor maatschappelijk verantwoord ondernemen bij genoemde bank. ‘We zochten een andere manier om ons verhaal te vertellen’, zegt Benedictus.

Klimaatneutraal
‘Onze projecten zijn gericht op een betere wereld voor kinderen. Bij de keuze hoe deze projecten in beeld te brengen, speelde een rol dat ING klimaatneutraal werkt. Zo ontstond een ‘storyboard’ van gerecycled materiaal in de vorm van een wereldbol, waarop alle projecten voorbijschuiven. Een lege pen wordt een regenpijp van een schoollokaal, schuimrubber uit een oude stoel vormt een poppetje dat lesgeeft. Het storyboard is rond als de wereldbol en beweegt zo langs de camera, waardoor het filmpje ontstaat’, aldus Benedictus.

JWT Amsterdam
De film waarin de activiteiten van ING Nederland voor kinderen worden belicht, is gemaakt in opdracht van ING Nederland in samenwerking met JWT Amsterdam, Clay! en Pedri Animations.
ING stimuleert ook sporten voor kinderen met de welpenpakketten voor voetbalclubs. In andere landen steunt ING specifieke onderwijsprojecten van UNICEF.



Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken