Nederlands surfmerk helpt Afrikaanse albino-kinderen

Nederlands surfmerk helpt Afrikaanse albino-kinderen
  • Sponsoring
  • 7 aug 2014 @ 10:40
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappij

Het Nederlandse surfmerk Mystic heeft een bijzondere kledinglijn in het leven geroepen: Mystic Share & Care. Met de opbrengst van speciaal ontworpen boardshorts en t-shirts ondersteunt Mystic het Verkaart Development Team: een organisatie die kinderen met albinisme opvangt en beschermt.

Niet de zon, maar een oud fenomeen is de grootste zorg voor mensen met albinisme in Tanzania. De bevolking denkt dat ledematen van albino’s gebruikt kunnen worden voor hekserij. Hierdoor worden de albino’s bedreigd en kunnen ze niet normaal over straat. Zij vluchten daarom noodgedwongen naar buurland Kenia.

In dat land is in 1993 het Verkaart Development Team opgericht, met de missie om Albino’s op te vangen en te beschermen tegen de hekserij. Zij zorgen voor opvang en ook opleiding om deze mensen uiteindelijk klaar te stomen voor een normaal leven in de maatschappij in land als Kenia, waar ze zich minder bedreigd hoeven te voelen.

Mystic
Het Nederlandse surfmerk Mystic is één van de wereldwijde marktleider binnen de discipline kitesurf. Mystic heeft de krachten gebundeld met het Verkaart-team. Share & Care is in het leven geroepen om vanuit Mystic goede doelen te steunen.

De ontwerpers van Mystic hebben de Albino kinderen tekeningen laten maken die ontstaan bij de gedachte: zon, zee, strand en surf. De tekeningen zijn verwerkt in een boardshort voor mannen en vrouwen en een T-shirt voor mannen. De gehele opbrengst hiervan gaat naar het Verkaart Development Team.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken