Nieuwe NAC-manager Commercie kwam, zag en vertrok

Nieuwe NAC-manager Commercie kwam, zag en vertrok
  • Sponsoring
  • 27 aug 2014 @ 09:24
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsoring

Jan-Willem van Dijk, de nieuwe manager Klanttevredenheid, Commercie en Communicatie van NAC Breda, is al weer vertrokken. Zijn ambities om met NAC structureel in de top acht van de eredivisie te eindigen, passen niet bij de visie van de voetbalclub. 'Ik had gehoopt dat het met een sisser zou aflopen. Ik wil geen bron van onrust zijn bij NAC.'

Van Dijk was eigenaar van NAC-sponsor Into Telecom. Nadat hij bedrijf zijn had verkocht, ging Van Dijk in mei dit jaar onbetaald als projectmanager aan de slag bij NAC Breda. Als supporter wil hij zijn club helpen. Zijn conclusies nadat hij op de club had rondgekeken waren hard. 'Geen visie, geen ambitie en Sinterklaas bestaat wel', vertelde hij afgelopen vrijdag aan Omroep Brabant.

Dinsdagochtend vertelde hij, opnieuw aan Omroep Brabant, over zijn ambities met de club. 'Als ik voor mezelf spreek, is mijn doel dat NAC uiteindelijk structureel top acht gaat spelen. Daar moet intern nog wel een ei over gelegd worden. De begroting moet dan wel fors omhoog.
Ik heb tien jaar Spaarselect gedaan, ik heb tien jaar Into Telecom gedaan, wat mij betreft doe ik ook tien jaar NAC. Dan moeten we toch wel iets moois hebben bereikt. Wat in Enschede (FC Twente) kan, kan ook in Breda. Er zit hier niet minder zuurstof in de lucht.'

Diezelfde avond was al duidelijk dat zijn ideeën en die van de club te ver uiteen liggen; Van Dijk kondigde zijn vertrek aan. 'Mijn uitspraken hebben kwaad bloed gezet bij de club, daar heb ik spijt van', zegt hij. NAC Breda is beter af zonder hem, concludeert Van Dijk. 'Dat ligt niet aan mijn plannen. Ik wil geen stress veroorzaken of zelf hebben.'

De club heeft niet geprobeerd hem op andere gedachten te brengen. 'We hadden gehoopt Jan-Willem op zijn sterke punten te kunnen benutten. Zijn televisie-interviews hebben de zaak echter op scherp gezet, waardoor een onhoudbare situatie is ontstaan. Hierbij is gebleken dat de visies van Jan-Willem en de organisatie te ver uiteen lagen', schrijft de club op haar site.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken