Sponsoren investeren ruim 100 miljoen in Borussia Dortmund

Sponsoren investeren ruim 100 miljoen in Borussia Dortmund
  • Sponsoring
  • 25 aug 2014 @ 14:04
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnershipVoetbal

Drie sponsoren nemen 17,6 miljoen aandelen van Borussia Dortmund over. Hoofdsponsor Evonik, kledingsponsor Puma en Signal Iduna, de naamgever van het stadion, investeren daarmee ruim 100 miljoen euro in de Bundesligaclub.

Evonik investeerde in juni dit jaar al 26,7 miljoen euro in de club in ruil voor 9,06 procent van de aandelen. Daarbij verlengde het ook de shirtsponsoring tot en met juni 2025.

De voetbalclub wil 40 miljoen euro van deze inkomsten gebruiken om schulden af te lossen. Het restant zal worden gebruikt als reserve. Mogelijk worden deze gelden ingezet voor toekomstige investeringen.

Hans-Joachim Watzke, ceo Borussia Dortmund: 'We zijn verheugd dat Evonik, Puma en Signal Iduna, drie van onze belangrijkste sponsoren, aandeelhouder worden. Deze partnership bieden niet alleen financieel voordeel voor BVB, we kijken ook uit naar intensieve samenwrking met onze innovatieve sponsoren in Duitsland en daarbuiten.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken