Volkswagen beloont sportief gedrag voetbaljeugd

Volkswagen beloont sportief gedrag voetbaljeugd
  • Sponsoring
  • 4 aug 2014 @ 10:07
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbalMaatschappij

Het komende voetbalseizoen wordt sportief gedrag bij alle competitiewedstrijden van de F-, E- en D-pupillen beloond met een blauwe kaart. Na afloop van elke wedstrijd krijgen verenigingen de gelegenheid om de tegenstander deze kaart uit te reiken om daarmee een team te belonen voor hun sportiviteit. De blauwe kaart is een initiatief van Volkswagen en de KNVB.

'Het doel van de Blauwe Kaart is om verenigingen en leden te stimuleren van iedere voetbalwedstrijd een sportieve en plezierige wedstrijd te maken. Als extra aanmoediging maken de deelnemende verenigingen en teams die door sportief gedrag de blauwe kaart hebben verdiend, kans op een prijs zoals tickets voor een wedstrijd van het Nederlands Elftal.

KNVB Bondsvoorzitter Michael van Praag is tevreden over de landelijke introductie van de blauwe kaart: 'Sportief gedrag en respect op en rond het voetbalveld is een van de speerpunten van de KNVB. Het belonen van sportiviteit maakt voetballers bewust van hun rol om zich op het veld sportief te gedragen. Door de tegenstander te complimenteren met sportief gedrag, willen we jonge voetballers stimuleren er samen een leuke en sportieve wedstrijd van te maken.' 

Vorig seizoen is de kaart al in een pilot geïntroduceerd bij wedstrijden in KNVB district West I. In de pilot reikten 40 E- en D-teams een half seizoen lang bij elke sportieve wedstrijd de blauwe kaart aan elkaar uit. Deze kaart voor sportief gedrag werd ook op diverse voetbaltoernooien, de districtsbeker finaledag en de Utrechtse Fair Play Cup uitgereikt. Het belonen van sportief gedrag werd als erg positief ervaren en wordt daarom nu landelijk geïntroduceerd.

De KNVB voelt een grote verantwoordelijkheid om sportiviteit en respect op en rond de velden te stimuleren. Om dat te doen, hebben we een breed pakket aan acties. Van het organiseren van kleedkamer bijeenkomsten bij een vereniging tot het landelijke programma ‘Naar een veiliger sportklimaat’. De Blauwe Kaart is daar een onderdeel van. De KNVB vindt het stimuleren van sportief en respectvol voetbal een gezamenlijke verantwoordelijkheid van de bond, verenigingen, van de spelers en van de ouders.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken