Lotto en BrandLoyalty verder als TEAMLottoNL

Lotto en BrandLoyalty verder als TEAMLottoNL
  • Sponsoring
  • 30 sep 2014 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SchaatsenSportmarketingSponsoring

Lotto, onderdeel van De Lotto, en BrandLoyalty hebben maandag de overeenkomst ondertekend met de schaatsploeg Team BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team. Onder de naam TEAMLottoNL zullen de ploegen de komende twee jaar gaan samenwerken. Lotto is per 1 oktober hoofdsponsor en naamgever van de schaatsploeg en per 1 januari 2015 van de wielerploeg. BrandLoyalty wordt subsponsor.

Voor het eerst in de sportwereld worden schaatsen en wielrennen op deze manier bij elkaar gebracht, met als doel op sportief, financieel en commercieel gebied te bouwen aan een nieuwe topsportstructuur. Samenwerken, kennis delen en elkaar inspireren staan centraal.

Arno de Jong, Marketing Directeur van De Lotto, is zeer verheugd over de samenwerking met het team van schaatscoach Jac Orie en de wielerploeg van Richard Plugge. 'Wij zijn trots dat Lotto de komende twee jaar hoofdsponsor en naamgever is van de eerste gecombineerde Nederlandse wieler- en schaatsploeg, een unicum in de Nederlandse sportwereld. De Lotto bindt en verbindt sport en sporters. Het combineren van deze twee Nederlandse sporten in een ploeg past ons daarom als geen ander.'

Op het NK afstanden eind oktober zullen de schaatsers voor het eerst te zien zijn in de Lotto schaatspakken. De wielrenners volgen na 1 januari 2015. De Jong: 'Middels De Lotto-afdracht aan NOC*NSF en de sportbonden legt De Lotto het fundament onder de Nederlandse top- en breedtesport en door deze unieke samenwerking is Lotto het hele jaar zichtbaar op de kleding van de topschaatsers en wielrenners van Nederland.' 

BrandLoyalty
Marco van Bilsen, Marketing Directeur van BrandLoyalty: 'Na twee seizoenen hoofdsponsor te zijn geweest van Team BrandLoyalty en een mooie bijdrage geleverd te hebben aan het succes van de schaatsers op de Olympische Spelen van 2014, hopen wij middels deze nieuwe combinatie de continuïteit voor de schaatsers de komende jaren te kunnen borgen en een aanzet te geven voor nieuw succes voor zowel de schaatsers als de wielrenners van TEAMLottoNL.'

Ook Orie en Plugge zijn verheugd dat de samenwerking nu daadwerkelijk een feit is. Orie: 'Ik kijk ernaar uit om dit fantastische concept de komende twee jaar samen met De Lotto, BrandLoyalty en de wielerploeg uit te rollen. Hopelijk kunnen we eind oktober bij het NK afstanden dit project direct een vliegende start geven.'

RideTheFuture
Plugge: 'Nu het contract een feit is, kunnen wij onze visie de komende twee jaar verder uitwerken: onder het motto RideTheFuture met jong talent bouwen aan de toekomst van het wielrennen. De samenwerking met de schaatsploeg van Jac Orie zorgt ervoor dat we met één team, het hele jaar door de beste atleten aan het werk hebben. We hebben er vertrouwen in dat het bedrijfsleven zich achter dit unieke concept schaart en we op zeer korte termijn een tweede titelsponsor bekend kunnen maken '

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken