Nog onvoldoende sponsorgelden voor TivoliVredenburg

Nog onvoldoende sponsorgelden voor TivoliVredenburg
  • Sponsoring
  • 24 sep 2014 @ 16:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoring

De nieuwe popzaal TivoliVredenburg heeft nog onvoldoende sponsorgelden binnengehaald. Er was gerekend op 9 miljoen euro voor het gebouw, hiervan is nog maar 3,9 miljoen euro ontvangen. Er zijn tot op heden twee sponsoren: Provincie Utrecht en ASR.

In de exploitatie van TivoliVredenburg is uitgegaan van 600.000 euro aan sponsoring per jaar. Het is onduidelijk of deze sponsorinkomsten wel zijn binnengehaald. Een tussenrapportage, die binnen afzienbare termijn wordt verwacht, zal hier meer helderheid over moeten geven.

Dit schrijft de De Utrechtse Internet Courant op basis van de tweede bestuursrapportage die is uitgegeven door de gemeente Utrecht.

TivoliVredenbrug is op 3 juli 2014 officieel geopend door koning Willem Alexander. Het poppaleis heeft sindsdien ongeveer 100.000 bezoekers gehad.  

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken