Vandaag seminar over ROI van sponsoring

Vandaag seminar over ROI van sponsoring
  • Sponsoring
  • 2 okt 2014 @ 09:19
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsoring

Vandaag organiseert SponsorTribune een seminar over de Return on Investment in sponsoring. Er is een toenemende interesse voor dit onderwerp, zeker nu sponsoring meer en meer een overeenkomst is waarvan beide partijen profijt moeten hebben.

Het is maar een verklaring voor de toegenomen aandacht voor Return on Investment in sponsoring. Ook de publieke opinie staat vaak minder positief tegenover (grote) sponsorschappen. In economisch zware tijden wordt eerder met scheve ogen naar sponsoring gekeken.

Vanwege die druk van binnen en van buiten ziet Eva Gerritse van Blauw Research een toenemende vraag naar het rendement van sponsoring (Return on Investment). Zij zal aan de hand van concrete praktijkvoorbeelden vertellen hoe in de visie van Blauw Research de ROI van sponsoring kan worden vastgesteld.

De Rabobank Hockey World Cup, het grootste sportevenement in Nederland dit jaar, heeft Rabobank aangegrepen om, naast veel meer, een bijdrage te leveren aan het vertrouwen in de bank. Tom Taminiau zal namens de bank ingaan op de aanpak, activaties en resultaten van deze campagne.

De knuppel in het hoenderhok komt van Marcel Surendonk. Hij is bij Mojo verantwoordelijk voor de sponsoring van grote evenementen als North Sea Jazz en Lowlands. In zijn ogen meet ROI met name exposure, maar gaat het voorbij aan de impact die sponsoring op een festival heeft. Het cumulatieve aspect van sponsoring wordt in zijn ogen bij ROI onderbelicht.

Het seminar wordt georganiseerd in SX, het gloednieuwe kantoor van Triple Double in Eindhoven. Het sportmarketingbureau heeft al een week voor de officiële opening een ruimte voor dit seminar beschikbaar gesteld. U kunt zich hier aanmelden.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken