Faillissement OAD maskeert positieve sponsorinkomsten Ajax
- Sponsoring
- 29 sep 2014 @ 10:32
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 29 sep 2014 @ 10:32
- Redactie Sponsoring
De vaste sponsorinkomsten van Ajax zijn in het afgelopen boekjaar 2013-2014 met 900.000 euro gestegen. Door het faillissement van sponsor OAD en de afwezigheid van variabele sponsorinkomsten van hoofdsponsor Aegon zijn de sponsorinkomsten toch met 1,4 miljoen euro gedaald tot 23,8 miljoen euro.
Dat blijkt uit de jaarcijfers van de voetbalclub.
De vaste sponsorinkomsten stegen in het laatste seizoen door overeenkomsten met de nieuwe sponsoren Coca-Cola en CST. Ook stegen de inkomsten uit Vriendenloterij door meer verkochte loten.
De inkomsten uit business seats (+0,1 miljoen euro naar 5,9 miljoen euro) en skyboxplaatsen (-0,2 miljoen euro naar 3,9 miljoen euro) bleven vrijwel gelijk. Samen met de 39.661 seizoenkaarten komt het totaal aantal uitgegeven jaarkaarten op 42.058 stuks. Gemiddeld bezoeken 49.372 mensen de competitiewedstrijden van Ajax.
Dit resulteerde in een omzet 103,8 miljoen euro, 1,8 miljoen euro minder dan een seizoen eerder. De nettowinst bedroeg 16,6 miljoen euro.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
- Philips stadion podium voor Philips... 22-03-2024
- FC Emmen vraagt aandacht voor... 20-03-2024
- Go Ahead-speler Kuipers en zijn... 06-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing