Sponsorinkomsten goede doelen onder druk
- Sponsoring
- 25 sep 2014 @ 12:10
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - MaatschappijKunst & Cultuur
- 25 sep 2014 @ 12:10
- Redactie Sponsoring
De inkomsten van goede doelen uit eigen fondsenwerving zijn in 2013 licht gestegen, 2,8 procent, ten opzichte van een jaar eerder. Dat is echter niet te danken aan de sponsorinkomsten. Deze zijn met 7,9 procent gedaald.
Dat blijkt uit het Goede Doelen Rapport 2014 van brancheorganisatie VFI. De organisatie wijdt de daling van sponsorinkomsten aan de mindere economische situatie waar Nederland zich in 2013 in bevond.
De impact van deze daling is minder groot. Grote goede doelen halen slechts 1 procent van hun inkomsten uit sponsoring. Middelgrote doelen 4 procent, en kleine goede doelen zijn voor 9 procent afhankelijk van sponsorinkomsten.
Wanneer gekeken wordt naar aandachtsgebied levert sponsoring een bijdrage van 3 procent aan internationale samenwerking en 4 procent aan natuur en milieu. Gezondheid en welzijn & cultuur zijn voor slechts 1 procent afhankelijk van sponsoring.
Donaties en giften zorgen voor organisaties van elke omvang voor meer dan de helft van de inkomsten. Nalatenschappen zijn daarnaast de belangrijkste inkomstenbron.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing