Tom Taminiau over Rabobank Hockey World Cup

Tom Taminiau over Rabobank Hockey World Cup
  • Sponsoring
  • 19 sep 2014 @ 10:24
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSponsoring

De Rabobank Hockey World Cup heeft Rabobank aangegrepen om, naast veel meer, een bijdrage te leveren aan het vertrouwen in de bank. Tom Taminiau van de Rabobank zal tijdens het seminar over de ROI van sponsoring vertellen over de effecten van deze campagne.

'Rabobank zet haar sport- en cultuursponsorprojecten in als communicatieplatforms. Dat betekent dat de projecten op verschillende dimensies een bijdrage moeten leveren', zegt Tom Taminiau sponsormanager Rabobank. 'Het moet bevorderlijk zijn voor het merk én aanknopingspunten bieden voor de business. Dat gold ook voor de sponsoring van de Rabobank Hockey World Cup 2014. In de presentatie zal worden ingegaan op de aanpak, activaties en resultaten van deze campagne.'



Wat kun je wel en wat kun je niet effectief meten bij sponsoring?
'Als je van te voren doelstellingen stelt, voldoende tijd reserveert voor onderzoek en budget vrijmaakt, kun je bijna alles meten. Met de sponsoring van de Rabobank Hockey World Cup was een belangrijk doel om een bijdrage te leveren aan het herstel van het vertrouwen in de bank. Daarom hebben we een speciaal hockeyonderzoek ingericht om het effect van de sponsoring op het merk van de Rabobank in kaart te brengen.'

Hoe kunnen sponsor en gesponsorde de ROI zo positief mogelijk beïnvloeden?
'De gesponsorde kan inderdaad de ROI positief beïnvloeden. In het algemeen is het daarvoor van belang dat de gesponsorde zichzelf goed kent, bijvoorbeeld beleidsmatige cijfers heeft over zichzelf en goed weet wat haar assets zijn. Een sportbond dient bijvoorbeeld goede afspraken (spelerscontracten) te hebben met haar top atleten. Gekeken naar de Rabobank Hockey World Cup draagt de KNHB bij door een goede organisatie van het toernooi, de realisatie van veel media-aandacht, en de koppeling met maatschappelijke projecten.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken