Vijf vragen aan Marjan Luit

Vijf vragen aan Marjan Luit
  • Sponsoring
  • 1 sep 2014 @ 09:59
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

Vijf vragen, vijf antwoorden. Hoe beknopter hoe beter. Dat is het uitgangspunt van deze reeks korte interviews van marketeers en andere betrokkenen uit de sponsorwereld. Vandaag Marjan Luit, ex-Grolsch, nu zelfstandig marketeer.

Waar krijg je de meeste energie van in je vak?
'Als je merkt dat je met jouw communicatie of activatie je doelgroep weet te raken op een manier zoals je dat vooraf had gehoopt. Kippenvel! Wat dat betreft is social media een uitkomst. Een betere en snellere graadmeter voor het sentiment rond een merk bestaat er niet.'

Is er iets dat je graag al aan het begin van je carrière had geweten?
'Nee. Alles te weten maakt niet gelukkig.'

Wat is bij het publiek het grootste misverstand over sponsoring, en hoe los je dat op?
'Het grootste misverstand is dat sponsoring niets anders is dan logo-plakken. Ergens een merknaam aan verbinden. Het gaat veel verder dan dat. Goede sponsoring gaat om versterken van elkaars merkwaarden. Ik kijk daarom altijd naar de kwaliteit van de combinatie tussen merk en bijvoorbeeld event. Maakt het je merk inhoudelijk sterker? Voegt het daadwerkelijk iets toe?'

Wat is de voor sponsoring meest interessante ontwikkeling?
'Beetje open deur, maar social media is en blijft de meest interessante ontwikkeling. Daardoor zijn bezoekers van een event in staat hun ervaringen met een veel grotere groep thuisblijvers te delen. Daardoor vergroot je het bereik van de sponsoring enorm.'

Welke gedroomde combinatie tussen sponsor en organisatie/evenement zou je graag tot stand willen brengen?
'Voor mij is iedere inhoudelijk passende combinatie tussen event en merk practig en een uitdaging daar zoveel mogelijk uit te halen.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken