Continental wordt warming-up partner van de KNVB

Continental wordt warming-up partner van de KNVB
  • Sponsoring
  • 13 okt 2014 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Continental en KNVB hebben de bestaande samenwerking met vier jaar verlengd. Tot en met 2018 blijft Continental official partner van de KNVB.

Sinds het seizoen 2010-2011 is Continental als official supplier verbonden aan de KNVB. Continental streeft ernaar de veiligheid verhogen en ongelukken voorkomen op de weg, maar ook op het voetbalveld. Daarom zal het bandenmerk vanaf dit seizoen optreden als warming-up partner van de KNVB.

Een goede warming-up is onmisbaar om goede prestaties te kunnen leveren en minimaliseert het risico op blessures. Op initiatief van Continental is recent onderzoek gedaan onder Nederlandse amateurvoetballers over de voorbereiding op een voetbalwedstrijd. Daar kwam uit dat het belang van de warming-up massaal wordt erkend (91 procent), maar dat slechts de helft (53 procent) weet hoe een goede warming-up wordt opgebouwd. Continental en KNVB gaan de komende jaren een programma ontwikkelen om voetballers, voetbaltrainers en voetbalverenigingen te ondersteunen een goede warming-up uit te voeren zodat iedereen goed voorbereid aan de wedstrijd kan beginnen.

Bert Stellinga, managing director Continental Banden Groep B.V., kijkt uit naar de verdere samenwerking: 'We zijn er trots op het contract met de KNVB te hebben verlengd. Voetbal is een intensieve sport waarbij spieren veel worden belast. Goed opwarmen zorgt voor optimale prestatie. Dit is bij banden niet anders. Continental wil de veiligheid verhogen en ongelukken voorkomen op de weg, maar ook op het voetbalveld. Daarom vraagt de warming-up om extra aandacht.'

Jean Paul Decossaux, commercieel directeur van de KNVB, is ook tevreden over de verlenging van de samenwerking: `Voetbal is de grootste sport van Nederland met jaarlijks ruim 750.000 wedstrijden die door meer dan 1,2 miljoen leden gespeeld worden. Een goede warming-up voorafgaand aan de wedstrijd zorgt ervoor dat iedereen vitaal en goed voorbereid aan de wedstrijd kan beginnen. We zijn erg tevreden dat we met Continental een partner hebben waarmee we extra aandacht hieraan kunnen besteden.`

Triple Double heeft de totstandkoming van het suppliership begeleid en adviseert Continental bij de ontwikkeling van het activatieprogramma. Michel van Grunsven: 'We zijn er trots op dat Continental en KNVB hun reeds bestaande samenwerking verlengen. Continental is een grote internationale voetbalsponsor en hun internationale sponsorthematiek gaan wij op passende wijze doorvertalen via het suppliership met de KNVB.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken