Officieel bier in MLS komt van Heineken

Officieel bier in MLS komt van Heineken
  • Sponsoring
  • 15 okt 2014 @ 10:06
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Heineken wordt de officiële partner van de Major League Soccer (MLS), de hoogste Amerikaanse voetbaldivisie. De brouwer neemt de plek in van Budweiser.

Wall Street Journal meldt dat de Amerikaanse tak van Heineken een vierjarig contract heeft gesloten met MLS, met een waarde van meer dan 40 miljoen dollar. Daarbij ingesloten zit een jaarlijks bedrag van 3 miljoen dollar voor de rechten, drie keer meer dan wat Budweiser betaalde, en een bedrag voor media en marketing.

Voor Heineken betekent de overeenkomst een eerste landelijke sportssponsorovereenkomst in de VS. 'We zochten naar een landelijk platform voor de Amerikaanse consument dat dat een link heeft met onze afkomst', zegt Nuno Teles, Heineken USA’s marketingdirecteur. 'MLS is de perfecte match met waar we als Europees importmerk voor staan.'

Het Amerikaanse en Mexicaans elftal worden, net als MLS, vermarkt door Soccer United Marketing (SUM). Heineken zou geen interesse hebben in een overeenkomst met deze teams. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken