Officieel bier in MLS komt van Heineken
- Sponsoring
- 15 okt 2014 @ 10:06
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringVoetbal
- 15 okt 2014 @ 10:06
- Redactie Sponsoring
Heineken wordt de officiële partner van de Major League Soccer (MLS), de hoogste Amerikaanse voetbaldivisie. De brouwer neemt de plek in van Budweiser.
Wall Street Journal meldt dat de Amerikaanse tak van Heineken een vierjarig contract heeft gesloten met MLS, met een waarde van meer dan 40 miljoen dollar. Daarbij ingesloten zit een jaarlijks bedrag van 3 miljoen dollar voor de rechten, drie keer meer dan wat Budweiser betaalde, en een bedrag voor media en marketing.
Voor Heineken betekent de overeenkomst een eerste landelijke sportssponsorovereenkomst in de VS. 'We zochten naar een landelijk platform voor de Amerikaanse consument dat dat een link heeft met onze afkomst', zegt Nuno Teles, Heineken USA’s marketingdirecteur. 'MLS is de perfecte match met waar we als Europees importmerk voor staan.'
Het Amerikaanse en Mexicaans elftal worden, net als MLS, vermarkt door Soccer United Marketing (SUM). Heineken zou geen interesse hebben in een overeenkomst met deze teams.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing