Recordopbrengst zakendiner Het Nationale Ballet

Recordopbrengst zakendiner Het Nationale Ballet
  • Sponsoring
  • 7 okt 2014 @ 10:31
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Kunst & CultuurSponsoring

De negende editie van het jaarlijkse Zakendiner van Het Nationale Ballet heeft gisteravond een recordbedrag van 160.000 euro opgebracht voor de talentontwikkeling van Het Nationale Ballet.

De top van het bedrijfsleven waaronder Schiphol Group, ING Commercial Banking, Loyens&Loeff, Insinger de Beaufort, Heineken, Rabobank Amsterdam en Stibbe kregen een spectaculair en exclusief evenement gepresenteerd, zowel backstage als op het podium van Nationale Opera & Ballet te Amsterdam. De opbrengsten van het diner komen dit jaar volledig ten goede aan de talentontwikkeling van Het Nationale Ballet: de Junior Company.

Tijdens het jaarlijkse Zakendiner komen ballet en het zakenleven op een bijzondere manier samen. Relaties worden meegenomen achter de schermen van Nationale Opera & Ballet te Amsterdam. Ze genieten van een diner in een unieke setting, terwijl stersolisten van Het Nationale Ballet dansen, onder begeleiding van Het Balletorkest.

De Junior Company
Het Nationale Ballet hecht groot belang aan talentontwikkeling. Met de start van de Junior Company op 1 augustus 2013 zette Het Nationale Ballet een grote stap in de artistieke en danstechnische ontwikkeling van jong danstalent. De Junior Company slaat een brug tussen de professionele dansopleiding en het professionele gezelschap: de Nationale Balletacademie, onderdeel van de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, en Het Nationale Ballet, Nederlands grootste dansgezelschap.

De Junior Company wordt grotendeels gefinancierd door particulieren en gelden uit fondsen. Mede dankzij financiële ondersteuning van onder andere de VandenEnde Foundation en het Gieskes-Strijbis Fonds zijn er inmiddels zeven dansers succesvol doorgestroomd van de Junior Company naar Het Nationale Ballet. AkzoNobel, reeds sponsor van het Decoratelier van Nationale Opera & Ballet, financierde dit jaar een studiebeurs van een van de dansers.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken