Sponsorinkomsten Feyenoord licht omlaag

Sponsorinkomsten Feyenoord licht omlaag
  • Sponsoring
  • 1 okt 2014 @ 08:50
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

De sponsorinkomsten van Feyenoord zijn het afgelopen seizoen licht gedaald. In het boekjaar 2013-2014 bracht sponsoring en reclame 21,3 miljoen euro op. Een jaar eerder was dat nog 21,6 miljoen euro. Wel heeft de Rotterdamse club voor het eerst sinds 2004 een positief eigen vermogen.

Dat blijkt uit het jaarverslag dat Feyenoord presenteerde.

Feyenoord rekent tot de inkomsten uit Sponsoring en reclame de bedrijfssponsoring, reclame(borden) en de opbrengst uit de verhuur van business seats en business units. Het mindere resultaat werd met name veroorzaakt door lagere inkomsten uit bedrijfssponsoring. De opbrengsten uit business seats en business units zijn wel ten opzichte van een jaar eerder gestegen.

Ook de mediabaten stegen, van 5,5 miljoen euro naar 6,1 miljoen euro. Dit is te danken aan de hogere uitkering televisiegelden voor de Eredivisie. Merchandise leverde 1,1 miljoen euro extra op tot 5,8 miljoen euro.

Deze resultaten droegen er aan bij dat Feyenoords eigen vermogen is gestegen van -6,2 miljoen euro vorig jaar zomer naar +3 miljoen euro nu. 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken