Willemijn Verloop spreker op Sponsorcongres

Willemijn Verloop spreker op Sponsorcongres
  • Sponsoring
  • 17 okt 2014 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • Sponsorcongres

Vredesactiviste, pionier, sociaal onderneemster en bestuurder in de publiek & private sector. Willemijn Verloop speelt al deze rollen en zal tijdens het Sponsorcongres vanuit die gezichtspunten vertellen over wat sport- en culturele organisaties kunnen leren van sociaal ondernemen.

Willemijn Verloop studeerde geschiedenis en internationale betrekkingen in Leiden en Amsterdam. Na haar studie werkte zij kort bij de Verenigde Naties en de Raad van Europa en was zij werkzaam bij 'The European Action Council for Peace in the Balkans'.

In 1995 richtte zij als 24-jarige oprichter van War Child. Onder haar leiding groeide War Child uit tot een internationale hulporganisatie met 60 medewerkers in Nederland en ruim 800 medewerkers in 13 conflictgebieden. War Child heeft zich altijd onderscheiden door innovatieve fondsenwerving.

Oktober vorig jaar bracht zij met Mark Hillen een boek uit over sociaal ondernemen, Verbeter de wereld, begin een bedrijf. Het boek beschrijft de kenmerken en uitdagingen van een sociale onderneming en van de ondernemer achter dit bedrijf.

Op het Sponsorcongres zal Verloop laten zien dat social enterprises in opkomst zijn. De sociale ondernemer gaat een maatschappelijk probleem te lijf en gebruikt daarbij als middel een commercieel bedrijf. Kan een sportorganisatie of museum zo ook opereren? Verloop zal op het Sponsorcongres ingaan op de mogelijkheden en onmogelijkheden voor nieuwe sponsormodellen

U kunt zich hier aanmelden voor het Sponsorcongres.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken