Fonds Gehandicaptensport en Aegon verlengen contract

Fonds Gehandicaptensport en Aegon verlengen contract
  • Sponsoring
  • 4 nov 2014 @ 09:02
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportPartnership

Nike Boor, directeur van Fonds Gehandicaptensport en Otto van der Harst, directeur communicatie van Aegon Nederland hebben hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract tussen beide partijen. Dit gebeurde zaterdag 1 november jongstleden in de Amsterdam ArenA, voorafgaande aan de thuiswedstrijd van Ajax tegen FC Dordrecht onder toeziend oog van 250 vrijwilligers, sponsors, sporters en andere mensen die Fonds Gehandicaptensport helpen om invulling te geven aan de missie ‘sport voor iedereen met een handicap structureel mogelijk te maken’.

Fonds Gehandicaptensport en Aegon verdiepen hun samenwerking om zo de sporters met een handicap blijvend te ondersteunen en verlengen het lopende contract tot eind 2017. Met de financiële toezegging van Aegon zal Fonds Gehandicaptensport Special Olympics Nederland en het aangepast roeien van de Koninklijk Nederlandse Roeibond voor een langere periode ondersteunen. Zo meldt het persbericht.

Sponsormodel
De ondersteuning van Fonds Gehandicaptensport doet Aegon op basis van het 1%FairShare® concept. Aegon is een van de vijf founding partners van dit unieke sponsormodel. Sportsponsors besteden 1 procent bovenop hun sponsorbudget aan de gehandicaptensport, omdat 1 procent van de sporters in Nederland te maken heeft met een handicap. Hiermee worden zowel mensen met een verstandelijke als ook met een lichamelijke handicap ondersteund.

World Games
Special Olympics Nederland maakt deel uit van een wereldwijde beweging in 170 landen die zich inzet om het leven van mensen met een verstandelijke beperking te verbeteren door middel van het organiseren van sportevenementen. Op lokaal, regionaal, landelijk en internationaal niveau zijn er jaarlijks evenementen waar de sporters kunnen schitteren. Hoogtepunt volgend jaar zijn de World Games die van de zomer in Los Angeles georganiseerd worden. Aegon is naast Rabobank de belangrijkste partner van Special Olympics Nederland tijdens deze sportevenementen.

Zelfvertrouwen
Door de samenwerking met Aegon kan Fonds Gehandicaptensport ook meer ondersteuning geven aan het aangepast roeien dat door de Koninklijke Nederlandse Roeibond wordt georganiseerd. ‘Sporten is leuk en gezond. Iedereen moet kunnen sporten, dus ook mensen met aan handicap. Het is aangetoond dat dit goed is voor het zelfvertrouwen, eigenwaarde en dat hen helpt zich verder te ontwikkelen. Daar is extra geld voor nodig en daarom ondersteunen wij Fonds Gehandicaptensport waar mogelijk’, aldus Otto van der Harst, Directeur Communicatie Aegon Nederland.

Als1Team
Fonds Gehandicaptensport, Ajax en hoofdsponsor Aegon werken momenteel samen in de campagne ‘Als1Team’. Deze campagne heeft als doel om geld in te zamelen om zo 5 procent meer sporters met een handicap op de voetbalvelden te verwelkomen en tevens om de bekendheid van het Fonds bij het voetbalpubliek te vergroten. Zowel Ajax 1 als Jong Ajax en de Ajax Dames spelen tijdens de uitwedstrijden in Nederland en België tot eind van 2014 in een uitshirt met daarop het logo van Fonds Gehandicaptensport in plaats van het logo van Aegon.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken