ING steunt nu ook kleine clubs amateurvoetbal

ING steunt nu ook kleine clubs amateurvoetbal
  • Sponsoring
  • 3 nov 2014 @ 16:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • VoetbalSponsorship

Vanaf 10 november kunnen ook kleinere amateur voetbalverenigingen kans maken op een sponsorschap van ING. Nadat ING afgelopen zomer -met één van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal- gestart is met het stimuleringsplan amateurvoetbal, zijn per 1 september ruim 450 verenigingen beloond met een sponsorschap van ING.

Met een Facebook campagne gaat ING verder op de ingeslagen weg om het amateurvoetbal in Nederland naar een hoger plan te tillen. Zo meldt het persbericht.

Pitchen
Verenigingen met minder dan 300 leden en/of een jeugdafdeling van minder dan 50 leden kunnen een pitch indienen op de Facebookpagina van ING Nederland. Er zijn 3 acties van 14 dagen, waarvan de eerste 10 november start. Per actie worden 3 winnaars gekozen. Eind december zijn dan de 9 verenigingen bekend die per 1 januari 2015 beloond worden met een 3-jarig sponsorcontract van ING (ter waarde van € 5.000 per jaar).

Financieel fit
ING wil met dit initiatief ook een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van de ambitie van amateurverenigingen. Binnen het sponsorschap helpt ING clubs met bijvoorbeeld de bouw van nieuwe kleedkamers, het verder ontwikkelen van het jeugdvoetbal of het opzetten van vrouwen- en meisjesvoetbal binnen de vereniging. ING wil ook het amateurvoetbal in Nederland helpen financieel fit te worden en te blijven. Binnen het sponsorschap helpt ING dan ook de verenigingen met kennis en advies, om zo hun financiële huishouding gezond te maken en te houden.

Partner KNVB
ING heeft er voor gekozen zich voor lange tijd, tot 2018, te verbinden aan de KNVB en het Nederlandse voetbal. Om het Nederlandse voetbal echt verder te helpen wil ING een betrokken en actieve sponsor zijn die veel meer doet dan logo’s plakken en borden neerzetten. Amateurverenigingen zijn de bakermat van het Nederlandse voetbal. Daarom zet ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken