Neha Gupta (18) wint Internationale Kindervredesprijs

Neha Gupta (18) wint Internationale Kindervredesprijs
  • Sponsoring
  • 19 nov 2014 @ 10:11
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringMaatschappij

De Internationale Kindervredesprijs 2014 van KidsRights is gewonnen door Neha Gupta (18). De prijs werd uitgereikt door Desmond Tutu; beschermheer van de Nederlandse kinderrechtenorganisatie. De Internationale Kindervredesprijs wordt mogelijk gemaakt door ABN Amro en AkzoNobel.

ABN Amro is sinds 2006 partner is van Stichting KidsRights. Samen maken zij de Internationale Kindervredesprijs mogelijk. Het projectfonds van 100.000 euro wordt beschikbaar gesteld door het AkzoNobel Children’s Peace Fund. Dit bedrag wordt geïnvesteerd in projecten waarin kindparticipatie wordt bevorderd om kinderrechten te realiseren.

Winnares Neha Gupta woont in regio Philadelphia (VS) en is van Indiase afkomst. Marc Dullaert, oprichter van kinderrechtenorganisatie KidsRights: 'Neha ontdekte op jonge leeftijd dat het mogelijk is om als kind in actie te komen en kwetsbare kinderen te helpen. Ze is niet alleen zelf een changemaker, maar inspireert ook kinderen over de hele wereld om in beweging te komen.'

Tijdens het jaarlijkse bezoek aan een weeshuis in India realiseerde Neha zich dat de kinderen daar niet dezelfde rechten hadden als zij. Om deze kwetsbare kinderen te helpen richtte zij op 9-jarige leeftijd haar eigen stichting op: Empower Orphans. Wat startte als een geldinzamelingsactie in de buurt, groeide uit tot een professionele organisatie die inmiddels meer dan 1,3 miljoen dollar heeft opgehaald en ruim 25.000 kwetsbare kinderen heeft geholpen.

Neha maakt zich hard voor toegang tot basisonderwijs en gezondheidszorg. Ze zet zich niet alleen in voor kinderen in India, maar ook in haar eigen regio Philadelphia (VS) waar veel kinderen leven onder de armoedegrens.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken