NOS: geen bod op Champions League
- Sponsoring
- 24 nov 2014 @ 12:25
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - VoetbalSportmarketing
- 24 nov 2014 @ 12:25
- Redactie Sponsoring
De NOS lijkt dit seizoen voor het laatst wedstrijden van de UEFA Champions League uit te zullen zenden. De omroep heeft geen bod gedaan op de rechten van de UEFA Champions League voor de periode 2015-2018. De deadline daarvoor was vandaag om 12.00 uur.
Algemeen directeur Jan de Jong: 'Het besluit om niet mee te bieden is een keuze. Door de bezuinigingen van het kabinet Rutte I en II is de NOS gedwongen prioriteiten te stellen en keuzes te maken. De NOS vindt het daarbij van het grootste belang om de nieuwsvoorziening te ontzien en binnen het sportbudget geen geld weg te halen bij de verslaggeving van andere sporten dan voetbal; juist ook omdat commerciële omroepen daar weinig tot geen aandacht aan besteden. Niet bieden op de grootste en belangrijkste clubcompetitie ter wereld is dus een rechtstreeks gevolg van dat beleid.'
'Het is niet anders. Jammer is het wel. Vanwege het journalistieke belang, maar omdat de UEFA Champions League voor een uniek bereik onder jongeren zorgt. Gemiddeld kijkt 21,5 procent in de leeftijdsgroep 15-34 jaar naar dit voetbal. Het weekbereik van de jongerenzender NPO 3 neemt met 16 procent toe door de UEFA Champions League. Geen enkel ander programma scoort vergelijkbare cijfers.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing