Opel en Feyenoord leveren bijdrage aan Hartstichting

Opel en Feyenoord leveren bijdrage aan Hartstichting
  • Sponsoring
  • 11 nov 2014 @ 15:45
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipMaatschappijVoetbal

Opel en Feyenoord slaan de handen ineen en gaan een bijdrage leveren aan een van de strategische doelstellingen van de Hartstichting. Dit is vandaag bekendgemaakt in De Kuip in Rotterdam. Deze maatschappelijke invulling van het partnership tussen Opel en Feyenoord heeft tot doel om uiteindelijk iedereen in Nederland binnen zes minuten te kunnen reanimeren bij een hartstilstand. Het werven van in totaal 200 duizend vrijwilligers is daarbij het centrale doel.

In het kader van ‘Hand in hand voor het leven’, volgde de Feyenoord-selectie op de dag van de bekendmaking alvast een reanimatiecursus in De Kuip. Bij aanvang van het hoofdsponsorschap van Feyenoord - op 1 juli 2013 - gaf Opel al te kennen dat het meer wilde zijn dan alleen de naam op het shirt. Na een gedegen voorbereiding voegt Opel nu de daad bij het woord. Deze maatschappelijke invulling is echter geen eenrichtingsbenadering; ook Feyenoord zal de samenwerking voor en met de Hartstichting centraal stellen in haar MVO-beleid.

Passie en hartstocht
Eric Gudde, algemeen directeur Feyenoord: ‘De hartstocht bij het Feyenoord-legioen, de beleving waarmee onze hoofdsponsor auto’s ontwikkelt: dat gaat over passie, het doet je hart sneller kloppen. Maar wat als je hart er plotseling mee ophoudt? Dan is het van levensbelang dat je snel wordt geholpen. En dat willen Opel en Feyenoord samen bewerkstelligen, voor en met de Hartstichting. Dat gaat veel verder dan clubliefde, het is een zaak die ons allen aangaat. Dat maakt deze overeenkomst uniek, voor de betrokken partijen en voor Nederland.’

Vrijwilligers en profs
Elke week krijgen zo’n 300 Nederlanders buiten het ziekenhuis een hartstilstand. Reanimatie binnen zes minuten kan de overlevingskans verdubbelen. Om in héél Nederland binnen zes minuten tot reanimatie over te kunnen gaan - voordat professionele hulpverleners ter plekke zijn - zijn in totaal 200 duizend vrijwilligers nodig. Centraal doel van het unieke partnership tussen Opel, Feyenoord en de Hartstichting is om dit aantal te realiseren. Momenteel zijn er ruim 75 duizend vrijwilligers geregistreerd in het centrale oproepsysteem. Deze personen kunnen niet alleen reanimeren, ze zijn ook direct oproepbaar in het geval dat iemand in de omgeving een hartstilstand krijgt.

Katalyserende werking
Floris Italianer, directeur van de Hartstichting, onderstreept het belang van de samenwerking: ‘Wij kunnen de katalyserende werking van beide organisaties uitstekend gebruiken. Dankzij de enorme achterban en de communicatiekracht van zowel Feyenoord als Opel, denken we dat het haalbaar is om binnen afzienbare termijn de 200 duizend vrijwilligers te registreren. Als we dat bereiken, winnen we zo ontzettend veel. Om het belang aan te geven: dan zijn we in staat om jaarlijks vele honderden levens te redden. Van Feyenoord-supporters, Opel-rijders, buren, dorpsgenoten en wijkbewoners. Dát beoogt de samenwerking. Vandaar ‘Hand in hand, voor het leven’.

Reanimatietrainingen
Om ervoor te zorgen dat op termijn overal in het land binnen zes minuten gereanimeerd kan worden, zullen in de loop van de samenwerking ook de driehonderd partnerverenigingen van Feyenoord en het Opel dealernetwerk worden gemobiliseerd. De reanimatietrainingen bij deze partijen worden in samenwerking met het Rotterdamse Erasmus MC verzorgd. Voor meer informatie en aanmelding voor het landelijke oproepsysteem kunnen geïnteresseerden terecht op deze site. Nieuwe aanmelders ontvangen een uniek polsbandje met de opdruk ‘Voor het Leven’.


 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken