Patrick Wouters Sponsor Personality van het Jaar

Patrick Wouters Sponsor Personality van het Jaar
  • Sponsoring
  • 20 nov 2014 @ 21:57
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSponsorRing

Patrick Wouters van den Oudenweijer, oprichter van sportmarketingbureau House of Sports, is verkozen tot Sponsor Personality van het Jaar. Hij was mede-initiator van De Coolste Baan van Nederland en bovendien betrokken bij de totstandkoming van de gecombineerde schaats- en wielerploeg Team LottoNL-Jumbo.

‘Welk droomproject zou je in je carrière nog willen doen?’, vroeg Sport Knowhow XL in 2011 aan Patrick Wouters van den Oudenweijer (Loosdrecht, 1967). ‘Ik heb altijd geroepen dat ik nog wel eens een wielerploeg zou willen beginnen en dan het liefst de combinatie van een schaatsploeg en een wielerploeg in een totaalconcept’, was het antwoord van de oprichter van sportmarketingbureau House of Sports.

Nog maar drie jaar later is zijn droomproject realiteit. Het idee kwam weer boven toen Belkin bekend maakte te stoppen met de sponsoring van de voormalige Rabobankploeg.
De tijd was er rijp voor. Lotto wilde met sponsoring nadrukkelijker aan zijn naamsbekendheid werken. BrandLoyalty zag direct de voordelen zijn schaatsploeg. Onder leiding van Erik Romijn van House of Sports werd de samensmelting tussen Team BrandLoyalty en Belkin Procycling Team een feit.

Deze primeur zou misschien al voldoende zijn om de titel Sponsor personality van het jaar te verdienen, maar Wouters van den Oudenweijer heeft meer op zijn palmares staan dit jaar. De hele maand februari werd het Olympisch Stadion in Amsterdam omgetoverd tot De Coolste Baan van Nederland.

Ook het tijdelijke schaatspaleis was een langer bestaand idee, van hem en Rintje Ritsma. In de Olympische winter was de tijd er ¬rijp voor – opnieuw. Met hoofdsponsor KPN en andere partners als Lotto, Hak, Samsung en TVM werden de plannen gerealiseerd. De Coolste Baan werd – mede gedragen door de meest succesvolle Winterspelen ooit – een daverend succes. Niet voor niets dat de Coolste Baan van Nederland een SponsorRing in de categorie Entertainment & Events won.

Met zijn betrokkenheid bij de totstandkoming van Team LottoNL-Jumbo en de realisatie van de Coolste Baan van Nederland heeft Patrick Wouters van den Oudenweijer als geen ander zijn stempel op 2014 gedrukt.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken