Willemijn Verloop: gedeelde kernwaarden staan voorop

Willemijn Verloop: gedeelde kernwaarden staan voorop
  • Sponsoring
  • 20 nov 2014 @ 10:35
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsorcongresSponsoringMaatschappij

Gedeelde kernwaarden, sturen op lange termijn en wederkerigheid. Dat zijn volgens Willemijn Verloop, oprichter van War Child, de belangrijkste ingrediënten voor een succesvol partnerschap. Zij werd op het Sponsorcongres door Jan Driessen geïnterviewd.

War Child, een organisatie die oorlogskinderen wil helpen, werd in 1995 opgericht door Willemijn Verloop nadat zij in Bosnië in een schuilkelder muziekworkshops voor oorlogskinderen zag.

Verloop vertelt dat ze direct na de oprichting partners nodig had om de kinderen te helpen. Niet alleen vanwege het geld, vertelt Verloop. ‘De verbindingen met het bedrijfsleven waren ook nodig om aan kennis te komen. Daarbij maakten we partners medeverantwoordelijk voor het eindresultaat, zodat het echt partners werden. De meeste partners van toen zijn nu nog partner of verbonden met War Child.’

Zij geeft de samenwerking met Orange, toen een zelfstandig mobiele provider, als voorbeeld. ‘Ons eerste gesprek met Orange was over kernwaarden. Wat drijft Orange? Wat wil War Child en past dit bij Orange?’ Het gevolg was dat de samenwerking goed paste en door het personeel in de top 3 van belangrijke kenmerken van Orange werd geplaatst. ‘Samenwerking werd door alle geleden gevoeld en dat maakt hem bestendig.’ T-Mobile dat Orange overnam is nu nog steeds partner.

Dat brengt haar tot de conclusie dat een goed partnerschap aan drie voorwaarden moet voldoen. Gedeelde kernwaarden zijn de essentie. Stuur op de lange termijn. ‘Zorg dat je verankerd raakt in elkaars organisatie om lange termijn relatie bestendig te houden.’ En als laatste: wederkerigheid.
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken