Ziggo biedt Ajax exclusieve TV

Ziggo biedt Ajax exclusieve TV
  • Sponsoring
  • 10 nov 2014 @ 11:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Ajax heeft tot en met juni 2019 een sponsorcontract met Ziggo. De deal is niet alleen financieel aantrekkelijk, het kabelbedrijf biedt volgens kenners ook kansen om exclusieve beelden bij de klant thuis te brengen. Met een tiental bedrijven voerde Ajax afgelopen periode serieuze gesprekken.

Sportmarketingexpert Bob Van Oosterhout spreekt in De Telegraaf over een ‘ontzettend mooie deal’ op financieel gebied. Ajax zou in Ziggo wel eens meer gevonden kunnen hebben dan een hoofdsponsor: een strategisch mediapartner. Ziggo is op zoek naar exclusieve content voor zijn zeven miljoen abonnees, en Ajax kan die leveren. Voor Ajax is dat weer een mogelijkheid zijn fans beter te bedienen. Over de hele breedte is sport nog steeds een ongeëvenaard platform, meent Van Oosterhout. Een sponsorschap is nu wel meer dan alleen exposure, zegt hij in De Telegraaf. Bedrijven kunnen zich door sport verbinden aan thema’s als gezondheid, bewegen en goede voeding.

Rood-witte shirts
De Amsterdamse voetbalclub, landskampioen van de afgelopen vier seizoenen, draagt vanaf 1 januari de naam Ziggo op het rood-witte shirt. Het kabelbedrijf fuseert met UPC en heeft daarmee straks liefst 85 procent van de Nederlandse kabelmarkt in handen. Het fusiebedrijf gaat verder onder de naam Ziggo.

Negatieve reacties op Twitter
De aankondiging van het sponsorschap op Twitter leverde volgens Voetbalzone.nl direct een stroom van negatieve reacties op. Klanten van Ziggo die fan zijn van een club als Feyenoord of FC Utrecht vinden het blijkbaar vervelend dat ze indirect meebetalen aan de sponsoring van Ajax. Na enige tijd schrok de webcare van Ziggo wakker, om op iedere negatieve reactie te antwoorden: ‘We hopen dat je vooral onze dienstverlening waardeert’. (Bronnen: De Telegraaf, Voetbalzone.nl)

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken