Jaaroverzicht: sponsoring in 2014 deel 2

Jaaroverzicht: sponsoring in 2014 deel 2
  • Sponsoring
  • 31 dec 2014 @ 15:10
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketing

2014 was voor sponsoring een enerverend jaar, en niet alleen omdat het WK voetbal en de Olympische Winterspelen dit jaar plaatsvonden. Ook de Rabobank Hockey World Cup 2014, het grootste sportevenement in Nederland sinds Euro 2000, de Volvo Ocean Race drukten hun stempel op dit jaar. Een overzicht in twee delen, vandaag de laatste zes maanden van het jaar.

11 juli
Online gokken wordt legaal
Het kabinet heeft besloten dat online gokken vanaf 2015 legaal wordt. Gokbedrijven zullen aan strenge toezichtseisen moeten voldoen om een vergunning te krijgen.
'Honderdduizenden online gokkers worden op geen enkele manier beschermd tegen verslaving. Door vergunningen in te stellen kunnen mensen veilig deelnemen aan deze online kansspelen', aldus staatssecretaris Fred Teeven (Justitie).

13 augustus
Roompot hoofdsponsor Orange Cycling
Roompot Vakantieparken wordt de hoofdsponsor van het nieuwe Nederlandse wielerteam Orange Cycling. Roompot Vakantieparken zou zich voor twee jaar aan Orange Cycling Team hebben verbonden. Er is ook een optie tot verlenging opgenomen in de overeenkomst.
 

27 augustus
ING helpt 452 verenigingen in amateurvoetbal
452 amateur voetbalverenigingen trappen komend weekeinde het nieuwe voetbalseizoen af met ING voor 3 jaar als (hoofd)sponsor. ING gaat met 122 verenigingen een samenwerking aan als hoofdsponsor. Daarnaast verwelkomen ruim 330 clubs ING als subsponsor.


2 september
Robeco SummerNights trekt meer bezoekers
Robeco en het Koninklijk Concertgebouw kijken terug op een succesvolle editie van de Robeco SummerNights. 89 concerten zijn bezocht door meer dan 80.000 muziekliefhebbers (2013: 73.000), 38 concerten waren uitverkocht. Ook de nevenactiviteiten rondom concerten, zoals de Robeco SummerNights Live!, trokken veel bezoekers.

18 september
Schaatsakkoord KNSB: schaatser mag ruimte op schaatspak verkopen
De KNSB, de Vereniging voor Professioneel Schaatsen (VPS) en de Atletenvereniging hebben de Samenwerkingsovereenkomst Langebaanschaatsen ondertekend. De drie partijen zijn onder meer overeengekomen dat bij internationale wedstrijden de ploegsponsoren vier logo's mogen plakken. Ook de schaatser krijgt daarnaast de mogelijkheid om individueel een logo op zijn of haar pak te vermarkten.

7 november 2014
Ziggo vanaf 1 januari 2015 hoofdsponsor Ajax
Kabelmaatschappij Ziggo is vanaf 1 januari 2015 de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Ziggo volgt daarmee Aegon op dat die dag afscheid neemt als hoofdsponsor. Wel blijft Aegon tot en met 2017 aan als Official Sponsor.

20 november
KPN grote winnaar SponsorRingen 2014
KPN is uitgeroepen tot Sponsor van het Jaar 2014. KPN is de enige sponsor die donderdag 20 november bij de uitreiking van de SponsorRingen voor de beste sponsorcases van het jaar in twee categorieën een SponsorRing won. De Coolste Baan van Nederland won die prijs in de categorie Entertainment & Events. De Olympische schaatscampagne van KPN werd als beste beoordeeld in de categorie Sport.

20 november
Patrick Wouters Sponsor Personality van het Jaar
Patrick Wouters van den Oudenweijer, oprichter van sportmarketingbureau House of Sports, is verkozen tot Sponsor Personality van het Jaar. Hij was mede-initiator van De Coolste Baan van Nederland en bovendien betrokken bij de totstandkoming van de gecombineerde schaats- en wielerploeg Team LottoNL-Jumbo.

27 november
TVM 4 jaar logistiek partner van KNVB
TVM verzekeringen, jarenlang sponsor van het schaatsen en wielrennen in Nederland, is per 1 oktober 2014 logistiek partner van de KNVB. Dat betekent dat TVM verantwoordelijk wordt voor het transport van alle materialen van de nationale teams, waaronder het Nederlands elftal, Jong Oranje en het Nederlands vrouwenelftal. De KNVB en TVM zijn een samenwerking met elkaar aangegaan voor de duur van tenminste vier jaar.

28 november
Turnteam rockt in videoclip Kensington
De topturners Epke Zonderland, Bart Deurloo en Casimir Schmidt spelen de hoofdrol in de nieuwe videoclip ‘War’ van Kensington. Dat is vanochtend door Giel Beelen bekendgemaakt op 3FM. Het doel van deze samenwerking is om Nederland, maar ook het bedrijfsleven, op een andere manier naar het turnen te laten kijken en daarmee fans en partners aan zich te binden.

28 november
Olympia's Tour gered door nieuwe sponsor 3M
Nederlands oudste wielerkoers Olympia's Tour kan volgend jaar toch doorgaan. De nieuwe hoofdsponsor, het internationale technologiebedrijf 3M, maakt een volgende editie mogelijk.

19 december
ABN Amro ondersteunt paralympische sport
De Atletiekunie en ABN Amro hebben donderdag een verbintenis tot 1 januari 2017 afgesloten. ABN Amro ondersteunt voor de paralympische tak van de bond. Met ondersteuning van de bank wil de Atletiekunie zich sterk maken om de positie van gehandicapte sporters verder te ontwikkelen en te verbeteren. ABN Amro gaat op zijn beurt specifiek de jeugdige paralympische talenten ondersteunen.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken