NAC met ludieke actie op zoek naar sponsor

NAC met ludieke actie op zoek naar sponsor
  • Sponsoring
  • 23 dec 2014 @ 09:56
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringVoetbal

Into Telecom en Goodmorning stoppen na dit seizoen als shirtsponsors van NAC. De zoektocht naar opvolgers wordt ondersteund door een opvallende campagne: de NAC ShirtFlirt.

Met NAC ShirtFlirt kan elk bedrijf shirtsponsor van NAC worden door het logo of de betreffende bedrijfsnaam te uploaden op het digitale shirt van de club. Vanaf januari kan iedereen via de website van NAC zijn favoriete shirtreclame creëren en zijn creatie via social media verspreiden.

'We hopen dat er een enorme buzz gaat ontstaan rondom het shirt', zegt Berry van Nes van sportmarketingbureau Gr8 Industries. 'Dat houdt niet alleen de spanning erin wie er straks met het hoofdsponsorschap vandoor gaat, maar zorgt er ook voor dat supporters met de club meedenken.'

De actie staat los van gesprekken die nu al met potentiële sponsors worden gevoerd. Into Telecom en Goodmorning hebben namelijk al in september aangegeven hun contract niet te verlengen. 'Ze hebben hun doelstelling qua naamsbekendheid behaald”, zegt de algemeen directeur van NAC Justin Goetzee. 'Voor ons is het fijn dat ze dat ook zo hebben gecommuniceerd. Het geeft aan hoeveel waarde shirtreclame aan een merk kan toevoegen. Tijdens onze zoektocht gebruiken we referenties van beide bedrijven, maar ook van de vorige hoofdsponsor Sunweb. Dat was ook zeer enthousiast over de opbrengst.'

Roulatiesysteem
Volgens Goetzee zijn er drie opties voor het shirt: één bedrijf dat zowel voor- als achterkant gebruikt, twee verschillende bedrijven of een roulatiesysteem. In dat laatste geval verschijnen drie bedrijven beurtelings op het shirt. 'We merken tijdens gesprekken dat veel bedrijven dat gedeelde sponsorschap een interessant idee vinden. Het zou lekker zijn als we vóór 1 maart de nieuwe shirtsponsors kunnen presenteren. Dat geeft ons wat meer zekerheid bij het indienen van de begroting voor volgend seizoen.'

Goetzee is optimistisch gestemd over het vinden van nieuwe shirtsponsors. 'Natuurlijk is het iets makkelijker zoeken als alles rustig is rondom de club. Daar is de laatste tijd niet echt sprake van geweest, maar dat nadeel is niet heel groot. Naast de emotie waar we met de NAC ShirtFlirt op inspelen en de massa die we daarmee creëren, kunnen we tijdens gesprekken met potentiële sponsors vooral hele goede cijfers overleggen. Er is een bureau dat de impact van sponsoring meet en de verdiensten afzet tegen de investering. De exposurewaarde van het shirtsponsorschap bij NAC blijkt substantieel groter dan de kosten die ermee zijn gemoeid. De unieke identiteit van NAC geeft de club een bijzondere aantrekkingskracht. Dat is een verhaal waar we mee aan kunnen komen.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken