DSM innovatieve partner Giant-Alpecin

DSM innovatieve partner Giant-Alpecin
  • Sponsoring
  • 6 jan 2015 @ 10:42
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringPartnership

Chemieconcern DSM gaat wielerploeg Giant-Alpecin steunen op het gebied van innovatieve ontwikkelingen. DSM zal de ploeg van manager Iwan Spekenbrink helpen bij de ontwikkeling van nieuwe materialen en voeding om de prestaties en veiligheid van de renners te verbeteren.

Giant-Alpecin en DSM zullen samen de projecten kiezen die met partners zullen worden ontwikkeld. Zij zullen de nieuwe producten ook naar de markt brengen.

DSM Chief Innovation Officer Rob van Leen: 'De innovators van DSM en de renners van Giant-Alpecin hebben veel gemeen. We streven beiden naar de best mogelijke prestaties, werken samen als een team en geloven in de kracht van innovatie om nieuwe grenzen op te zoeken. Ik ben ervan overtuigd dat we door samen te werken beiden kunnen winnen: het team in de sport, DSM in de business.'


Iwan Spekenbrink: 'DSM is in de perfecte positie om ons te helpen bij onze door innovatie gedreven aanpak. Vice versa, in een zeer competitief veld als de professionele sport kan DSM de toegevoegde waarde van zijn innovatieve kracht tonen en laten zien hoe dit bijdraagt aan prestaties en veiligheid.'

DSM kent een lange geschiedenis in de sport. Sinds 2001 is het onder meer Partner in Sport van NOC*NSF. In die rol het bedrijf onder meer roeiboten, zeilboten, bobsleeën en verscheidene kledingstoffen voor skater en wielrenners ontwikkeld. Hoeveel het Limburgse bedrijf investeert in de ploeg is niet bekend gemaakt.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken