Greenchoice geeft stroom cadeau aan voedselbank

Greenchoice geeft stroom cadeau aan voedselbank
  • Sponsoring
  • 12 jan 2015 @ 15:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • MaatschappijPartnership

Het distributiecentrum van de voedselbank Arnhem krijgt sinds kort bijna al haar groene stroom cadeau van energiemaatschappij Greenchoice en energieproject De Windcentrale. De voedselbank kan daarmee de komende vijftien jaar 90 procent van zijn eigen benodigde stroom opwekken.

Greenchoice verkoopt middels De Windcentrale in delen het eigendom van enkele windmolens. De kopers vormen een coöperatie en zijn samen eigenaar van de molen. Het aandeel in de molen wordt vervolgens in mindering gebracht op het eigen stroomverbruik.

Greenchoice en De Windcentrale kwamen overeen dat voedselbanken zouden meeprofiteren als alle 'winddelen' zouden zijn verkocht. Bastiaan de Boer, partner-manager bij Greenchoice: 'De kopers maken het mogelijk dat we samen de wind echt delen en de voedselbank een flink deel van een windmolen kunnen geven waarmee zij zelf gratis duurzame groene stroom opwekken. De voedselbank is een mooie partij. Zij hebben hier echt iets aan. De energiekosten van een distributiecentrum zijn niet gering.'

Cobouw meldt dat tot nu toe twaalf voedselbanken interesse hebben getoond in het aanbod van Greenchoice. Nog niet duidelijk is hoeveel uiteindelijk hiervan gebruik zullen maken.

Greenchoice ondersteunt meerdere doelen, mits er een combinatie met een samenwerking op gebied van duurzaamheid te maken is. De Boer: 'We hebben bijvoorbeeld een partnership met Natuurmonumenten, aan wie we jaarlijks een bijdrage doen. Een andere partner is het NEMO Science Center, een educatief museum voor wetenschap en techniek in Amsterdam waarmee we samen onlangs een expositie over duurzame energie hebben geopend. De belangrijkste voorwaarde voor een bijdrage is dat er een connectie moet zijn met duurzame energie, duurzaamheid in algemene zin, of de natuur.'

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken