Heineken zet bij Rugby World Cup in op brand loyalty
- Sponsoring
- 14 jan 2015 @ 08:37
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketingSport
- 14 jan 2015 @ 08:37
- Redactie Sponsoring
Heineken zal tijdens de Rugby World Cup die dit jaar eind september begint vooral inzetten op brand loyalty. Dit is een andere insteek van de brouwer dan bij bijvoorbeeld de Champions League waar merkbekendheid voorop staat.
De nieuwe aanpak maakt het Heineken mogelijk om zich meer op het publiek te richten waardoor het toernooi en niet het merk de nadruk krijgt. Heineken wil niet zeggen hoe de campagne zal worden ingericht, maar vertelt website The Drum dat het dit jaar het grootste marketingplatform zal zijn in de landen waar rugby populair is.
Tim Ellerton, global sponsorship manager bij Heineken: 'Het is geen uitdaging meer om een groot publiek te bereiken, dat heeft digitale media mogelijk gemaakt, maar wel hoe je sponsorschappen kunt versterken om het merkbeeld te versterken.'
'Rugby is een zeer sterke marktetingtool voor ons, met name omdat veel rugbyfans al loyale Heineken-klanten zijn. We zijn in gesprek met een publiek die van ons merk en onze producten houdt. De Champions League bijvoorbeeld wordt gebruikt om awareness te bouwen en als recruimenttool, terwijl de Rugby World Cup meer een aanjager van loyaliteit is.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing