Heineken zet bij Rugby World Cup in op brand loyalty

Heineken zet bij Rugby World Cup in op brand loyalty
  • Sponsoring
  • 14 jan 2015 @ 08:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingSport

Heineken zal tijdens de Rugby World Cup die dit jaar eind september begint vooral inzetten op brand loyalty. Dit is een andere insteek van de brouwer dan bij bijvoorbeeld de Champions League waar merkbekendheid voorop staat.

De nieuwe aanpak maakt het Heineken mogelijk om zich meer op het publiek te richten waardoor het toernooi en niet het merk de nadruk krijgt. Heineken wil niet zeggen hoe de campagne zal worden ingericht, maar vertelt website The Drum dat het dit jaar het grootste marketingplatform zal zijn in de landen waar rugby populair is.

Tim Ellerton, global sponsorship manager bij Heineken: 'Het is geen uitdaging meer om een groot publiek te bereiken, dat heeft digitale media mogelijk gemaakt, maar wel hoe je sponsorschappen kunt versterken om het merkbeeld te versterken.' 

'Rugby is een zeer sterke marktetingtool voor ons, met name omdat veel rugbyfans al loyale Heineken-klanten zijn. We zijn in gesprek met een publiek die van ons merk en onze producten houdt. De Champions League bijvoorbeeld wordt gebruikt om awareness te bouwen en als recruimenttool, terwijl de Rugby World Cup meer een aanjager van loyaliteit is.'
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken