479 miljoen dollar naar cricketsponsoring

479 miljoen dollar naar cricketsponsoring
  • Sponsoring
  • 25 feb 2015 @ 17:36
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SponsoringSportmarketingSport

Mede door de ICC Cricket World Cup die op dit moment – van afgelopen 14 februari tot en met 28 maart – plaatsvindt in Australië en Nieuw-Zeeland, zijn de sponsorinkomsten in cricket omhoog gegaan. De sponsorinkomsten stegen ten opzichte van 2014 met 3,2 procent naar 479 miljoen dollar.

Dat blijkt uit onderzoek van IEG Research.

Pepsi en Toyota hebben de meeste sponsordeals gesloten in cricket, zij zijn beide goed voor 12 procent van de sponsordeals. Zo is Pepsi een van de hoofdsponsoren van het wereldkampioenschap terwijl het ook zijn naam heeft gegeven aan de Premier League in India. Adidas en Coca-Cola volgen op korte afstand met elk 11 procent van de sponsorovereenkomsten.

De autoindustrie is de meest actieve branche buiten de aan cricket gerelateerde categorieën, al zijn na Toyota het vooral hier onbekende merken: Tata Motors en Hero Motorcorp. 
 

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken