479 miljoen dollar naar cricketsponsoring
- Sponsoring
- 25 feb 2015 @ 17:36
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SponsoringSportmarketingSport
- 25 feb 2015 @ 17:36
- Redactie Sponsoring
Mede door de ICC Cricket World Cup die op dit moment – van afgelopen 14 februari tot en met 28 maart – plaatsvindt in Australië en Nieuw-Zeeland, zijn de sponsorinkomsten in cricket omhoog gegaan. De sponsorinkomsten stegen ten opzichte van 2014 met 3,2 procent naar 479 miljoen dollar.
Dat blijkt uit onderzoek van IEG Research.
Pepsi en Toyota hebben de meeste sponsordeals gesloten in cricket, zij zijn beide goed voor 12 procent van de sponsordeals. Zo is Pepsi een van de hoofdsponsoren van het wereldkampioenschap terwijl het ook zijn naam heeft gegeven aan de Premier League in India. Adidas en Coca-Cola volgen op korte afstand met elk 11 procent van de sponsorovereenkomsten.
De autoindustrie is de meest actieve branche buiten de aan cricket gerelateerde categorieën, al zijn na Toyota het vooral hier onbekende merken: Tata Motors en Hero Motorcorp.
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Premier Padel Rotterdam gesponsord... 23-04-2024
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing