Tom Coronel met DHL in nog een jaar toerwagensport

Tom Coronel met DHL in nog een jaar toerwagensport
  • Sponsoring
  • 12 feb 2015 @ 10:37
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • SportSponsoring

Met een totaal van 277 races op EK- en WK-niveau (van 2001 tot en met 2014) is Tom Coronel al de meest ervaren coureur in de toerwagensport. Hij voegt daar met steun van DHL nog een jaar op het hoogste mondiale niveau in de toerwagensport aan toe. Dit seizoen start hij in het FIA World Touring Car Championship wederom met een Chevrolet Cruze van het Italiaanse team ROAL Motorsport.

Coronel werkt inmiddels vijf jaar met dit team samen. 'Dat geeft ook voor het komende seizoen veel vertrouwen,' aldus Coronel. De grootste verandering is dan ook dat de auto in plaats van blauw geel is geworden, een direct gevolg van de nauwe samenwerking met DHL voor het seizoen 2015.

Coronel: 'En wat voorheen geel was, wordt nu blauw, want McGregor zal ook in 2015 een van mijn sponsors zijn. Die kleur geel komt ook terug in de helm. Net als in Dakar ga ik in het komende WTCC-seizoen van start met een kaaskophelm met Eru Kaas voor Kerels-livery. Dus 'Eat my Dust' maakt daar plaats voor 'Eat my Cheese'. De kleur geel zal veel bepalender worden in 2015.'

DHL is eveneens verheugd over de samenwerking voor 2015. 'We zijn blij dat we onze banden met Tom Coronel nog nauwer kunnen aanhalen en een rol kunnen spelen bij zijn prestaties in het WTCC 2015,' verklaart Ken Allen, CEO van DHL Express. 'Wij hopen dat het DHL-merk op zijn auto de snelheidssensatie voor de fans nog verder zal vergroten en Tom nog meer historische overwinningen zal brengen.'

Andere sponsors van Coronel zijn McGregor, TW Steel, Valvoline, ERU, Amando Face & Body Care, Equinix, AkzoNobel Lesonal, Intrax en Bouwgroep Dijkstra Draisma.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken