Recordbedrag van Vriendenloterij voor eredivisieclubs
- Sponsoring
- 12 feb 2015 @ 10:45
- Link
-
Redactie Sponsoring
Redactie
MarketingTribune - SportmarketingMaatschappijVoetbalFondsenwerving
- 12 feb 2015 @ 10:45
- Redactie Sponsoring
Het afgelopen jaar speelden deelnemers van de VriendenLoterij 3,4 miljoen euro bij elkaar voor de jeugdopleidingen van hun favoriete Eredivisieclubs. Dat maakte de Loterij woensdag tijdens haar jaarlijkse Goed Geld Gala bekend.
Bij de VriendenLoterij hebben deelnemers de mogelijkheid om voor een zelfgekozen organisatie (goed doel, club of vereniging) mee te spelen. De helft van de lotprijs gaat hier direct naartoe. Vaak kiezen deelnemers ervoor om de jeugdopleiding van hun favoriete Eredivisieclub via de VriendenLoterij een financieel steuntje in de rug te geven. Nog nooit brachten de fans zo’n hoog bedrag bij elkaar.
De jeugdopleidingen gebruiken de schenking onder andere voor scholing, zodat kinderen naast hun voetbalopleiding op een toekomst in de maatschappij worden voorbereid. Niet alle kinderen stromen namelijk door naar het betaalde voetbal. Net als vorig jaar is de jeugdopleiding van Feyenoord de meest gesteunde jeugdvoetbalopleiding van de VriendenLoterij. De aanhang van de club speelde ruim 1 miljoen euro bij elkaar voor de eigen jeugdopleiding.
Top tien meeste gesteunde jeugdvoetbalopleidingen in 2014:
Feyenoord € 1.069.863,-
Ajax € 960.701,-
PSV € 278.867,-
FC Twente € 162.259,-
FC Utrecht € 128.544
ADO Den Haag € 127.821,-
Heerenveen € 111.782 euro,-
AZ € 106.639,-
FC Groningen € 102.473,-
Vitesse € 96.859,-
Maatschappelijk Partner Eredivisie
Naast de steun aan de jeugdopleidingen van Eredivisieclubs is de VriendenLoterij sinds 2005 Maatschappelijk Partner van de Eredivisie. Michiel Verboven, Managing Director VriendenLoterij: 'Als Maatschappelijk Partner van de Eredivisie geven wij kinderen bewust een steuntje in de rug, zodat ze een goede basis hebben voor de toekomst mochten ze het betaalde voetbal niet halen. Ook gebruiken de Eredivisieclubs onze bijdrage om maatschappelijke activiteiten te organiseren in wijken en op scholen in de buurt, zodat kinderen gezonder gaan eten en meer bewegen.'
-
Redactie Sponsoring
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/sponsoring/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing