KNLTB gaat voor 1% met Fonds Gehandicaptensport

KNLTB gaat voor 1% met Fonds Gehandicaptensport
  • Sponsoring
  • 9 feb 2015 @ 09:54
  • Link
  • Redactie Sponsoring
    Redactie Sponsoring

    Redactie
    MarketingTribune
  • PartnershipSportMaatschappij

Tijdens de eerste dag van de Fed Cup in Omnisport Apeldoorn hebben de KNLTB en Fonds Gehandicaptensport het contract ondertekend voor hun samenwerking. Het doel van de samenwerking is om de tennissport voor mensen met een handicap toegankelijker te maken.

Door het informeren van tennisleraren en tennisverenigingen, creëren de KNLTB en Fonds Gehandicaptensport samen de mogelijkheid dat de tennissport voor mensen met een handicap overal toegankelijk wordt.

Nike Boor, directeur van Fonds Gehandicaptensport: 'Onze eerste stap is om 1 procent van het aantal leden van de KNLTB te laten bestaan uit sporters met een handicap. Om op termijn door te groeien naar een sportparticipatie die gelijk is aan die van de ‘reguliere’ sport. De samenwerking met de KNLTB, de tweede sportbond van Nederland, is een prachtig voorbeeld van teamsport om zo samen de doelstelling te verwezenlijken. Dan pas is de wedstrijd voor ons gewonnen. Samen met de KNLTB en de ruim 605.000 tennissers, staan wij als één team achter de sporters met een handicap.'

Erik Poel, Algemeen Directeur van de KNLTB: 'Net als Fonds Gehandicaptensport willen wij als tennisbond meer tennissers met een handicap aan ons binden. Wereldwijd zijn wij in de topsport de nummer één in rolstoeltennis maar er valt nog veel meer te winnen.'

AA-drink KNLTB en AA-drink sloten tijdens de Fed Cup ook een nieuwe samenwerking om de spelers te voorzien van AA-drink tijdens toernooien, evenementen en training. De KNLTB en AA-drink hebben al meerdere jaren een succesvolle samenwerking. De samenwerking is getekend door Guido Gielen van AA-drink en Erik Poel, Algemeen Directeur KNLTB.

Op de foto: Nike Boor (links) en Erik Poel.

Redactie Sponsoring

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken